تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

آشنایی با ضد آفتاب مو

آشنایی با ضد آفتاب مو

تا به حال متوجه کم رنگ شدن رنگ مو های خود شده اید؟ چرا این اتفاق می افتد؟ چرا بعد از مدتی که در معرض نور خورشید قرار می گیریم متوجه نازک شدن تار مو هایمان می شویم؟ نور خورشید به چه نوع موهایی آسیب بیشتری می رساند؟ برای کاهش این آسیب چه اقداماتی باید انجام داد؟ ضد آفتاب مو چیست و چرا استفاده از آن توصیه می شود؟ضد آفتاب مو بیشتر به چه کسانی پیشنهاد می شود؟ در این مطلب به سوالات شما پیرو این مباحث پاسخ خواهیم داد و از فواید استفاده کردن از ضد آفتاب مو و ضرر های استفاده نکردن از آن خواهیم گفت.

مو در معرض چه آسیب هایی است؟

همه می دانیم که اشعه خورشید به خصوص در تابستان چه آسیبی به پوست می زند، اما از آسیبی که موهایتان می رساند اطلاع دارید؟ همانطور که برای محافظت از پوست خود دربرابر نور خورشید اقداماتی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب پوست را انجام می دهیم، انجام اقداماتی برای محافظت از مو هم ضروری است.

استفاده از ضد آفتاب مو برای موی آسیب دیده

وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم، نور خورشید از طریق اشعه UV می تواند اثرات مضرری روی موهای ما بگذارد. یکی از این اثرات از بین رفتن ملانین مو است . از بین رفتن ملانین باعث تغییر تدریجی رنگ مو می شود، به همین خاطر است که رنگ موهای ما با گذشت زمان کم رنگ تر می شود. از اثرات دیگر می توان به کاهش رطوبت مو ، کاهش رشد مو ، تخریب سلول های ایمنی و حتی شکنندگی و موخوره هم اشاره کرد .

چه موهایی بیشتر آسیب می بینند؟

موهای رنگ شده رتبه اول را در آسیب پذیری دارند. به دلیل ترکیبات موجود در رنگ موها ، مو به تدریج ضعیف تر و باریک تر می شود. موی رنگ شده با قرار گرفتن در مقابل اشعه خورشید این ضعف را تشدید می کند. چیزی که این ضعف را به حداقل می رساند استفاده از ضد آفتاب مو است.

البته رنگ مو اهمیتی ندارد، خورشید با بافت موها واکنش نشان می‌دهد و در نهایت در موها ظاهر کم رنگ‌تر و خشک‌تری ایجاد می‌کند. حتی اگر این اشعه‌ها بین موهای رنگ شده با رنگ نشده تبعیض قائل نشوند، باز هم موهایی که تحت معرض استفاده از مواد شیمیایی قرار دارند حساس‌تر هستند و در نتیجه بیشتر در معرض از دست دادن رطوبت هستند. شاید بدتر از همه این باشد که، نه تنها سایهٔ آرزوهای شما شروع به پژمرده شدن می‌کند، بلکه موها می‌توانند به طور ناخواسته تغییر کنند.

همچنین بخوانید : آشنایی با انواع مختلف ماسک صورت و کاربرد آن ها

موهای شما نیز در معرض تابش همان نوری است که پوست شما است. ما عادت کرده‌ایم که از پوست خود محافظت کنیم اما اغلب فراموش می‌کنیم که مو نیز به یک چیزی احتیاج دارد. موهایی که از سر شما آویزان هستند مانند مواد مرده هستند پس نمی‌توانید آنها را حس کنید و اگر آسیبی به آنها وارد شود، شما قطعاً متوجه دردان نمی‌شوید. اما حتماً در جریان باشید که آن‌ها خشک می‌شوند و یا رنگشان محو می‌شود. به عقیده دکتر Klonz محصولات محافظت از مو می‌توانند در تمام سال استفاده شود اما هنگامی که نور خورشید شدیدتر است ضروری‌ترند.

موهای روشن در رتبه دوم آسیب پذیری قرار دارند. موهای روشن از موهای تیره ضخامت بیشتری دارند و آسیب پذیرتر هستند.در آخر موهای تیره نسبت به موهای رنگ شده و روشن کم تر آسیب می بینند اما از آسیب مصون نیستند و آنها هم نیاز به مراقبت دارند.

حتی مدل موها هم در این روند موثر است. برای مثال مدل دم اسبی پرپشتی که در میان خانم ها طرفدار زیادی دارد و اغلب از این مدل مو استفاده می کنند، با افزایش سن، تار مو هارا نازک‌تر می‌کند. خورشید باعث می‌شود که این روند خیلی سریع‌تر اتفاق بیفتد که ضد آفتاب مو از این آسیب جلوگیری می کند.

چه اقداماتی برای کاهش این آسیب ها می توان انجام داد؟

_آسان ترین راه برای محافظت از این آسیب ها، استفاده از پوششی برای موهاست . برای مثال می توانید از کلاه های لبه دار استفاده کنید.

_اقدام دیگر آنکه حدالامکان قرارهای خود را اول صبح یا شب ها تنظیم کنید و ظهر ها در خانه بمانید.

_در آخر راهی که بیشتر متخصصان آن را پیشنهاد می کنند استفاده از ضد آفتاب مو است.

ضد آفتاب مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

متخصصان برای حفاظت مو در برابر نور خورشید ضد آفتاب مو را پیشنهاد می کنند. این ضد آفتاب ها لایه محافظی را روی تار موها ایجاد کرده و آسیب را به حداقل می رساند. متخصصان تاکید می کنند که در صورت استفاده نکردن از ضد آفتاب مو و انجام ندادن اقدامات لازم موهای شما دچار پیری زودرس می شود.

ضد آفتاب مو و ضرورت آن

ضد آفتاب مو که در بازار بیشتر به صورت اسپری یا نرم کننده موجود است،محافظ خوبی برای موها است . نکته قابل توجه اینکه مطمئن شوید ضد آفتابی که استفاده می کنید حاوی SPF باشد. SPF باعث پوشش فیبر مو و دفع اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش می شود. با استفاده از ضد آفتاب مو می توانیم با خیالی آسوده قدم بزنیم، از نور خورشید لذت ببریم و دیگر نگران آسیب دیدن موهای خود نباشیم.

آیا واقعاً نیاز به استفاده از ضد آفتاب برای موی سر داریم؟

اگر شما از ضدآفتاب موی سر استفاده نکنید قطعاً دچار سرطان یا بیماری نادر دیگری نمی‌شوید؛ اما اگر می‌خواهید از موهای خود محافظت کنید، استفاده از ضد آفتاب برای موی سر می‌تواند به شما در محافظت از رشته‌های موی خود در برابر اشعه خورشید کمک کند. این حرف توسط دکترها و کارشناسان بسیاری تأیید شده است. پس اگر می‌خواهید به راحتی در سواحل قدم بزنید و بیرون از خانه خوش بگذرانید و آسیبی به موهایتان وارد نشود باید از پوست سر خود محافظت کنید..