تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

بالم لب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

بالم لب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

لب ها به دلیل نازک بودن پوستشان آسیب پذیر هستند. از طرفی سرما و خشکی هوا سبب جذب رطوبت لب ها می شود. استفاده از بالم لب موجب حفظ رطوبت و زیبایی لب ها می شود. بالم لب ( Lip balm ) برای اولین بار در دهه 1880 به بازار عرضه شد. این کالا در واقع ماده ای موم مانند است که به صورت موضعی روی لب ها قرار می گیرد تا آن ها را مرطوب کرده و تسکین دهد. مواد تشکیل دهنده آن شامل کارناوبا، الکل استیل، لانولین، پارافین و … است. برخی مدل های آن شامل طعم، عطر، فنل، اسید سالیسیلیک و ضد آفتاب نیز هستند. مصرف کنندگان آن را به نام تجاری chapstik نیز می شناسند. استفاده روتین از آن برای مراقبت از لب ها به دلیل رطوبت رسانی که انجام می دهد، سبب پر شدن لب ها می شود.

زیبایی لب ها با بالم لب

فواید استفاده از بالم لب

برای داشتن لب های شاداب و زیبا، باید از آن‌ ها مخصوصا” در فصل های سرد سال مراقبت کنیم. بیشتر افراد برای رهایی از خشکی لب با کشیدن زبان روی لب سعی دارند آن ها را مرطوب کنند. اما نمی دانند که این کار نه تنها باعث خشک تر شدن لب ها می شود بلکه باعث پوست پوسته شدن آن ها نیز می شود. علاوه بر این میزان آسیب به پوست لب ها را نیز افزایش می دهد. بالم، لب را در مقابل عناصر مختلف محیطی مانند سرما محافظت می کند. مانند لوسیون بدن، عمل می کند و احساس نرمی و لطافت به لب ها می بخشد. باعث می شود لب ها درخشان تر به نظر برسند.

رفع ترک لب ها

ویژگی های یک بالم لب خوب

امروزه مدل های مختلف بالم لب از برندهای مختلف در بازار وجود دارد. این باعث سردرگمی مصرف کنندگان در زمان خرید می شود. موارد معرفی شده در زیر به شما در انتخاب یک بالم لب خوب کمک می کند.

حاوی ویتامین C

 این ویتامین به لب ها در کلاژن سازی کمک می کند. باعث شادابی و جوانی لب ها می شود.

فواید ویتامین C برای لب ها

بالم لب حاوی ویتامین E

این ویتامین باعث نرمی لب ها شده و آن ها را آبرسانی می کند. بالم لب فلورمار حاوی ویتامین e می باشند.

حاوی مرطوب کننده

شی باتر نوعی ماده مرطوب کننده است که در همه بالم ها وجود دارد. علاوه برآن موم زنبور عسل نیز به عنوان یک لایه محافظ برای حفظ رطوبت پوست لب کمک می کند.

بالم لب حاوی پارابن

پارابن یک نوع ماده نگهدارنده است که وجود آن در محصولات آرایشی مانع جذب آلودگی های میکروبی می شود. با این حال ممکن است برخی افراد به این ماده حساسیت نشان دهند. در نتیجه بهتر است که هنگام خرید به عدم وجود پارابن در بالم لب دقت کنند.

پارابن

حاوی SPF

برای محافظت از پوست لب ها در مقابل اشعه های فرابنفش آفتاب بهتر است که بالم لب دارای SPF باشد.

عدم وجود ترکیبات خنک کننده

استفاده از محصولات دارای این ترکیبات ممکن است در ابتدا باعث ایجاد حس خوبی شود. اما اگر به طور روتین استفادهشود باعث از بین رفتن لایه محافظ پوست لب می شود. علاوه بر این برخی افراد ممکن است به این ترکیبات حساسیت داشته باشند.

بالم لب حاوی سالیسیلیک اسید

این ماده خاصیت لایه برداری دارد. سلول های مرده پوست را ازبین می برد و باعث می شود خون در بافت لب ها جریان پیدا کند و آن ها را خوشرنگ تر می کند. اما استفاده مکرر از آن ها باعث ملتهب شدن پوست لب می شود.

فاقد عطر

وجود رایحه در بالم ها می تواند باعث حساسیت پوست لب ها شده و آن ها را خشک کند. بنابراین بهتر است از محصولات زیبایی و سلامت فاقد عطر استفاده کنید.

حاوی آنتی اکسیدان

اگر پوست لب های شما دچار آسیب دیدگی یا خشکی شدید شده است، بهتر است که از بالم لب دارای آنتی اکسیدان استفاده کنید.

رفع خشکی لب ها

طرزتهیه بالم لب خانگی

در خانه نیز می توان با کمک مواد طبیعی یک بالم لب بدون مواد شیمیایی و افزودنی درست کرد. در زیر ساخت دو نمونه بالم خانگی را به شما آموزش می دهیم.

مراقبت از لب ها در خانه
  1. روغن زیتون یا روغن نارگیل و وازلین را آب کنید. یک کپسول ویتامین E را باز کرده و به آن اضافه کنید. آن را در ظرفی ریخته و در یخچال نگه داری کنید.
  2. روغ زیتون، عسل و روغن نارگیل را ترکیب کرده و داخل یک ظرف بریزید. این مواد را می توانید به مدت یک ماه در یخچال نگه دارید.

سخن آخر :

در بیشتر مواقع یکی از دلایل خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها استفاده از رژ لب های غیر استاندارد و بی کیفیت می باشد. از این رو با توجه به حساسیت پوست بهتراست تا با خرید لوازم ارایش استاندارد ازسلامت لب ها محافظت کنید.