تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

طرز تهیه چند ماسک خانگی ضد جوش

طرز تهیه چند ماسک خانگی ضد جوش

ماسک خانگی خواص زیادی دارند. یکی از خواص ماسک های خانگی ضد جوش بودن آنهاست. جوش برای کسانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند، کابوس است. هیچ آدمی دوست ندارد صبح با صورتی پر از جوش به محل کار خود یا دانشگاه برود. اما چه باید کرد؟ برای جلوگیری از این اتفاق ما به شما ماسک های خانگی را پیشنهاد می کنیم که به صرفه است و هزینه زیادی ندارد. برای یادگیری چند ماسک خانگی ضد جوش با ما همراه باشید.

طرز تهیه چند ماسک خانگی ضد جوش

ماسک ضد جوش دارچین

از این ماسک برای از بین بردن قرمزی و التهاب پوست کمک بگیرید. ماسک دارچین در از بین بردن باکتری‌ها نیز بسیار مؤثر است. خاصیت ضدباکتریایی دارچین در ترکیب با عسل چند برابر می‌شود. شما به‌سادگی می‌توانید این ماسک را در منزل بسازید و از رشد و تکثیر آکنه و باکتری روی صورت‌تان در امان بمانید:

  • ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری دارچین را ترکیب کنید تا خمیری نرم به دست بیاید.
  • نواحی آلوده به جوش و آکنه را با این خمیر پوشش دهید.
  • بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

با پاک‌سازی پوست‌تان از باکتری‌ها، می‌توانید جوش‌ها را از بین ببرید.

ماسک خانگی ضد جوش بلغور جوی دو سر

روشی دیگر برای از بین بردن قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها، استفاده از جوی دو سر آسیاب شده است. جوی دو سر خاصیت پاک‌کنندگی دارد و بافت ابریشمی آن موجب می‌شود تا پوستی صاف و زیبا داشته باشید. برای تقویت خاصیت لایه‌برداری و ضدمیکروبی جوی دو سر، می‌توانید به آن جوش شیرین اضافه کنید. برای تهیه‌ی این ماسک خانگی باید:

  • ۲ قاشق غذاخوری جوی دو سر آسیاب‌شده را با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. برای تولید خمیری یکدست، به این ۲ ماده مقدار کافی آب اضافه کنید.
  • ترکیب به دست‌آمده را به‌آرامی روی نواحی پوشیده از جوش و آکنه قرار داده و اجازه بدهید تا ماده روی پوست‌تان خشک شود.
  • سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.
  • بعد از شستشو با آب گرم، به منظور بسته شدن منافذ پوست، صورت‌تان را با آب سرد شستشو دهید.

۲ تا ۳ بار در هفته از این ترکیب کمک بگیرید. این ماسک خانگی باعث می‌شود تا جای جوش‌ها از بین برود و همچنین از شیوع جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید و جوش چرکی نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین بخوانید: درمان فوری جوش در خانه

ماسک خانگی ضد جوش عسل و خاک رس

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خاک رس برای پوست فوق‌العاده است. برای مثال بنتونیت، که نوعی رس ریزدانه است، می‌تواند پوست را به‌خوبی تمیز کند و به‌خاطر داشتن خواص ضدباکتریایی برای رفع آکنه نیز مفید است. مثلا خاک رس سبز برای پوست‌های چرب یا خاک رس سفید (کائولین) برای پوست‌های حساس بسیار مناسب و مفید است. برای تهیه‌ی این ماسک خانگی باید:

  • ۱ قاشق چای‌خوری خاک رس (از هر نوعی) با ۱ قاشق چای‌خوری عسل خام ارگانیک، ترکیب شود. برای داشتن خمیری یکدست، مقدار کافی آب به آن اضافه کنید.
  • ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد از آن صورت‌تان را با آب گرم بشویید.
  • استفاده از این ماسک را به مدت ۱ یا ۲ بار در هفته ادامه بدهید.
طرز تهیه چند ماسک خانگی ضد جوش
.

ماسک خانگی موز

ترکیب اصلی این ماسک خانگی، موز است که مقدار زیادی ویتامین‌های A، B و E دارد، که همگی برای سلامت پوست مفید هستند‌. ویتامین A در از بین بردن لکه‌های تیره و جای جوش موثر است. همچنین به نرم شدن پوست زبر کمک می‌کند. ویتامین B زبری و خشکی پوست را برطرف کرده و ویتامین E خواص ضدپیری و آنتی‌اکسیدانی دارد. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم هم است که پوست را مرطوب و هیدراته می‌کند.

  • موز را در یک کاسه با چنگال له کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید و هیچ تکه‌ی درشتی باقی بماند.
  • اگر می‌خواهید اثربخشی این ماسک بیشتر شود، به آن ماست و عسل اضافه کنید.
  • ماسک را با براش آرایشی روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ بماند. سپس صورتتان را (ترجیحا با آب سرد) بشویید.
طرز تهیه چند ماسک خانگی ضد جوش

 ماسک قهوه

قهوه همچون سایر ترکیبات ذکر شده دارای مواد ضد التهابی بسیاری می‌باشد و می‌تواند در از بین بردن قرمزی و تورم جوش‌های صورت به زیباجویان کمک کند. برای ساخت ماسک صورت با استفاده از قهوه شما به یک پیمانه شیر، نصف پیمانه قهوه آسیاب شده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری عصاره لیمو نیاز دارید.

پس از ترکیب کردن این مواد باید از مخلوط بدست آمده برای ماساژ پوست صورت به شکل دورانی و به مدت 20 دقیقه استفاده نمایید تا سلول‌های مرده و ضعیف از سطح پوست جدا شوند و طراوت و زیبایی پوست شما افزایش یابد.