خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

انواع کرم پودر و روش استفاده از آن

انواع کرم پودر و روش استفاده از آن
لوازم شخصی برقی

کرم پودر یک محصول آرایشی است. این محصول برای دستیابی به پوستی صاف با رنگ دلخواه استفاده می شود. این محصول آرایشی از مصر باستان سرچشمه می گیرد. بقایای باستان شناسی و تجزیه و تحلیل های شیمیایی در مصر، نشان می دهد که زدن کرم پودر از 2000 سال قبل از میلاد شروع شده است. در آن زمان، رنگ پوست کاملا” سفید رایج بود و زیبا به نظر می رسید. زنان از روش های مختلفی برای سفید کردن پوستشان استفاده می کردند. استفاده از پودر مجسمه سازی و پودرهای حاوی سرب و ترکیب کردن سرب سفید و سرکه که کشنده است. حتی در یک دوره زنان خونشان را می گرفتند تا صورت رنگ پریده ای داشته باشند. تا اینکه سرانجام کارل بادین ماده ای بی خطر را کشف کرد که نزدیکترین فرمول به کرم پودر امروزی را دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع کرم پودر، در ادامه با کادولین همراه باشید.

تغییر و تحولات رنگ پوست رایج در هر دوره

رنگ پوست رایج در هر دهه به طور قابل ملاحظه ای تغییر پیدا کرده است. در دهه 60 میلادی انواع کرم پودر ها کاملا” ساختاری پودری داشتند. وقتی این پودرها را به صورتتان می زدید مثل این بود که یک ماسک عروسکی زده باشید. در دهه 70 معمولا” خانم ها ترکیب رنگ های کرمی و شیری را برای پوست صورت ترجیح می دادند. در دهه 80 زنان به دنبال پوشش های اغراق آمیز بودند. اما در دهه 90 پوشش های مات و طبیعی را انتخاب می کردند. امروزه همه مدل کرم پودری از لحاظ بافت، فرمول و رنگ در بازار موجود است.

انواع کرم پودر‌ براساس نوع پوشش

  • کرم پودر فشرده ( پنکیک ) : این کرم ها پوشانندگی بالایی دارند. دو نوع چرب و خشک دارند. برای زدن کرم پودر فشرده باید از یک اسفنج کمک بگیرید.
کرم پودر فشرده
  • مرطوب کننده های رنگی : این کرم ها قدرت پوشانندگی بالایی ندارند. در واقع مرطوب کننده هایی هستند که رنگدانه هم دارند. برای پوست های جوان و صاف مناسب هستند.
  • پن استیک: این مدل کرم ها پوشش بسیار بالایی دارند. بافت آن ها بسیارسنگین است. برای استفاده روزانه مناسب نیستند. زدن کرم پودر استیکی برای پوشاندن عیب های صورت کاربرد دارد.
پن استیک
  • فون مایع : برای پوست های خشک و نرمال مناسب هستند. پوشش طبیعی دارند. مدل بدون چربی آن مناسب پوست های چرب است. زدن کرم پودر های مایع آسان است.
فون مایع
  • کرم پودر کرمی : این کرم ها بافت سنگین دارند. برای پوست های خشک مناسب هستند. برای زدن کرم پودر کرمی از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.
کرم پودر

مراحل درست زدن کرم پودر

  • انتخاب رنگ مناسب پوست : برای این کار باید کرم پودر را روی قسمتی از پوست صورت بزنید. در نور آفتاب آن را چک کنید. اگر بدون اینکه آن را بمالید نا پدید شد، پس مناسب پوست شماست.
  • پوستتان را آماده کنید : قبل از زدن کرم پودر، پوستتان را شسته و آن را مرطوب کنید.
  • کرم پودر را روی صورتتان بزنید : اگر برای زدن کرم پودر از اسفنج استفاده کنید پوشانندگی آن بیشتر می شود.
  • از کانسیلر استفاده کنید : پس از زدن کرم پودر، با کانسیلر تیرگی های دور چشم را بپوشانید.

همچنین بخوانید : کانسیلر چیست و راهنمای خرید بهترین کانسیلر

  • پودر شفاف کننده بزنید : پس از اتمام زدن کرم پودر و کانسیلر، یک پودر شفاف کننده بزنید. این پودر باعث ماندگاری بیشتر آرایشتان شده و همچنین پوست شما را براق می کند.

زدن کرم پودر متناسب با نوع پوست

  • پوست خشک : زدن کرم پودر کرمی به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود. کرم پودر مایع یا پن استیک آبرسان نیز برای این افراد مناسب است.
  • پوست چرب : زدن کرم پودر های مایع فاقد چربی ( oil free ) و یا پنکیک برای این افراد توصیه می شود. پودر های موجود در این محصولات باعث جذب چربی پوست می شوند.
  • پوست حساس : این پوست ها مستعد آکنه هستند. این افراد باید از زدن کرم پودرهای حاوی اسانس یا الکل خودداری کنند. این محصولات باعث تحریک پوست می شوند.
  • پوست ترکیبی : بخشی از پوست چرب و بخش دیگر آن خشک می باشد. از هر دو نوع کرم پودر ( مختص پوست چرب و خشک ) استفاده کنید.

کلام آخر :

کرم پودر، مهم ترین لوازم آرایشی است. بدون کرم پودر آرایش شما جذابیتی ندارد. هدف از زدن انواع کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست یکنواخت شود. زمانی که در چهره شما آثار بی‌خوابی دیده می شود زدن انواع کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند.