خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

تشخیص لوازم آرایش تقلبی
لوازم شخصی برقی

امروزه لوازم آرایشی تقلبی بسیاری با نام و برند های مختلف تولید شده است. یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات تقلبی آن قدری حرفه ای ساخت می شود که برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک شود. محصولات تقلبی خود را بسیار شبیه به برندهای اصل تولید و روانه بازار می کنند. 

راه های تشیخص لوازم آرایشی تقلبی

واقعا چگونه می توانیم از اصل بودن لوازم آرایشی اطمینان حاصل کنیم؟ این روزها اون قدری محصولات تقلبی زیاد شده است که همه در فکر این هستیم محصولات آرایشی اصل را چگونه تشخیص بدهیم تا از این طریق آسیب های وارده به پوست را کنترل کنیم. یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات فیک اون قدری حرفه ای ساخته می شوند که برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک بشه اما با این حال هویت کلیه لوازم آرایشی که در کشور ما موجود هستند از چند طریق قابل شناسایی هستند.

لیبل محصول

یکی از روش‌های موثر برای تشخیص لوازم آرایش اصل توجه به لیبل محصول است. لیبل های نصب شده در هر محصول آرایشی منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال لیبل به کار رفته در کرم پودرهای استی لادر اصل زرد رنگ است. در صورتی که در نمونه های تقلبی این محصول لیبل نصب شده سفید رنگ می باشد.

یکی از راه تشخیص لوازم آرایشی لیبل است

کد اصالت کالا

توجه به کد اصالت کالا از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایشی تقلبی از اصل می باشد. لوازم آرایش اصل که دارای مجوز واردات هستند، دارای برچسب اصالت کالا می باشند. قسمتی روی این برچسب وجود دارد که با خراشیدن آن می توانید یک کد ۱۶ رقمی را مشاهده کنید. این کد را می توانید به شماره ذکر شده در برچسب اصالت کالا ارسال کنید. پس از ارسال کد ۱۶ رقمی اطلاعاتی چون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرکت مبدا و یا کشور سازنده، نام محصول و … برای شما ارسال می شود. در صورتی که اطلاعات مشاهده شده با اطلاعات محصول هم خوانی نداشته باشد، به اصل بودن آن شک کنید و از خرید آن خودداری کنید.

کد اصالت کالا برای تشخیص اصل بودن کالا

همچنین بخوانید: برند لوازم آرایش مرغوب را بشناسید

بارکد محصول

یکی دیگر از روش های تشخیص لوازم آرایشی تقلبی بارکد محصول است. بارکد متشکل از تعداد زیادی خطوط عمودی باریک و گاهی پهن می باشد. در زیر این خطوط اعداد مختلفی قرار گرفته است. ۲ الی ۳ رقم اول موجود در بارکدها نشان دهنده کشور سازنده و یا مبدا محصول می باشد. در صورتی که این سه رقم کشور سازنده محصول را مشخص نکند از خرید آن منصرف شوید.

 بارکد محصول

قیمت محصول

قیمت محصولات آرایشی از دیگر راه های تشخیص لوازم آرایشی تقلبی از اصل می باشد. در حقیقت لوازم آرایش اصل قیمت بالاتری نسبت به محصولات آرایشی تقلبی دارند. در نتیجه در صورتی که محصول انتخابی شما از قیمت پایینی داشته باشد،‌ باید در خرید آن دقت بسیار بالایی به خرج دهید.

قیمت محصول مهم ترین راه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی

جمع بندی

علاوه بر توجه به نکات ذکر شده،‌ برای خرید لوازم آرایش اصل و اورجینال بهتر است که از یک مرکز معتبر کمک بگیرید. در حقیقت با خریداری محصولات از یک مرکز معتبر می توان از اصل بودن محصولات اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر نمی توانید پول زیادی برای خرید لوازم آرایش اورجینال خارجی و بسیار با کیفیت بپردازید، بهتر است از برندهای ارزان تر داخلی استفاده کنید.