خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست؟

تفاوت عطر ادکلن پرفیوم
لوازم شخصی برقی

در این مطلب می خواهیم به تفاوت عطر، ادکلن و پرفیوم بپردازیم. عطر ها از قسمت های مختلف مواد طبیعی و مصنوعی مثل مواد گیاهی تشکیل شده است، اما اگر بخواهیم بگوییم عطر چیست، باید گفت که عطر راحیه مطلوبی است که در هوا پراکنده می شود و به مشام می رسد. عطر و ادکلن ها رایحه خاطر انگیز و قدرتمند هستند، با اینکه گفته می‌شود که انتخاب رایحه‌ی عطر کاملاً سلیقه‌ی شخصی است، اما امروزه به معنای واقعی کلمه هزاران عطر و ادکلن مختلف در بازار وجود دارد. و اما پرفیوم ها خالص ترین، ماندگار ترین و در عین حال گرانترین نوع عطر است اما عطری که ما امروز می شناسیم در واقع اسانس های روغنی هستند که با محلول الکل مخلوط شده اند.

تفاوت و بررسی ادکلن ، عطر پرفیوم

تفاوت ببین ادکلن و عطر ها پرفیوم این است که پرفیوم‌ها از ۲۰ الی ۴۰ درصد اسانس روغنی و خالص تشکیل شده‌اند و به همین دلیل اگر صبح از عطر خود استفاده کنید احتمالا تا غروب بوی آن را به وضوح احساس خواهید کرد. پرفیوم‌ها بالاترین میزان غلظت اسانس معطر را داشته و بیشترین ماندگاری را نیز ارائه می‌دهند. معمولا عطرهایی که از نوع پرفیوم هستند ماندگاری ۶ الی ۸ ساعته داشته و البته قیمت بالاتری نیز دارند.و اما در عطر ها ادکلن ها بیش از ۸۰ درصد الکل به کار رفته است.
پس به خاطر همین پخش بویی بالا اما ماندگاری کمی دارند. درصد روغن اسانس معطر ادکلن بین 2 الی 7 تخمین شده، بهمین دلیل از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند. از بین انواع عطر و ادکلن ، ماندگاری بو در ادکلن بخاطر درصد بالای الکل ، حداکثر 2 ساعت است و استفاده آن در طول روز توصیه نمی شود.

تفوت عطر و ادکلن و پرفیوم

مشخصات پرفیوم Perfume

از بین انواع عطر و ادکلن ، پرفیوم ها با میزان غلظت اسانس معطر بالا و ماندگاری زیاد از قیمت بالاتری برخوردارند. بهمین دلیل در ابتدا به نظر می رسد که پرفیوم یک عطر خالص باشد، اما فقط 20 الی 30 حتی 40 درصد آن شامل اسانس روغنی معطر می باشد. با این حال پرفیوم بیشترین غلظت عصاره روغنی را در میان انواع مختلف خود دارد، یکی از تفاوت های عطر ادکلن با پرفیوم این است که ماندگاری بوی آن طولانی مدت است. پرفیوم هایی که در فروشگاه می بینید، در اصل عطر خالص نیستند و فرم رقیق شده آن می باشند.

همچنین بخوانید : خرید بهترین عطر برای مادر

به همین دلیل انتخاب بو و رایحه‌ی مناسب و نزدیک به سلیقه‌ی شخصی افراد نیاز به شناخت بخشی از این دنیای بزرگ دارد. در هنگام خرید عطر ادکلن ممکن است به اصطلاحاتی مانند “perfume”، “Eau de Parfum” و … برخورده باشید که تشخیص انواع آنها شما را سردرگم کند و ندانید کدامیک برای شما مناسب‌تر است. گرچه ممکن است رایحه‌ای را بر اساس جذابیتِ آن انتخاب کنید، اما فاکتورهای دیگری نیز باید در هنگام خرید عطر در نظر بگیرید تا انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید.

این اصطلاحات به انواع مختلفی از غلظت عطر با قدرت پخش بو و ماندگاری آنها اشاره دارد. همانطور که گفتیم عطرها در واقع با ترکیب روغن‌های عطری و الکل به وجود می آیند، و هرچه میزان روغن عطری بیشتر باشد رایحه‌ی عطر ماندگاری بیشتری دارد. برندهای مختلف نیز از این اصطلاحات بر روی دسته بندی محصولات عطری خود، برای طبقه‌بندی آنها استفاده می‌کند.

همچنین مرسوم است که با بطری های درپوش دار و نه به شکل اسپری به فروش می رسد. در حقیقت آنقدر گران است که نمی بایست به شکل اسپری مورد استفاده قرار بگیرد. وقتی  که صبح هنگام از یک عطر استفاده می کنید و طی روز بوی آن را احساس می نمائید، با خود می گوئید صد در صد این عطر اورجنیال می باشد. در واقع این میزان ماندگاری بو رابطه ی مستقیم با میزان درصد اسانس روغنی معطر به کار رفته در عطر دارد.

مشخصات پرفیوم

مشخصات ادکلن (Eau de Cologne)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلمه کلن (Cologne) به شهر کلن آلمان اشاره دارد و واژه ادکلن (Eau De Cologne) نیز منشا فرانسوی دارد، جایی که برای اولین بار، رایحه خاصی در آن ساخته شد. ترکیبات خاصی از اسانس ها در این گروه خاص از ادکلن ها وجود دارد. از ویژگی های آنها می توان تازه بودن، بسیار لایت یا سبک بودن و  رایحه میوه ای را نام برد که حاوی روغن های خالص لیمو، ترنج، پرتقال و نرولی نیز می باشند. علاوه بر آن ممکن است روغن های خالصی از اسطوخودوس و رزماری نیز در آنها به کار رفته باشد.

ادکلن ها علاوه بر محصولات  و عطرهای مردانه، انواع محصولات و عطرهای زنانه را نیز در بر می گیرد. این محصول نسبت به سه نوع قبلی از غلظت  اسانس بسیار کمتری برخوردار است و درصد الکل تشکیل دهنده آن بسیار زیاد می باشد.  درصد روغن اسانس معطر ادکلن بین 2 الی 7 تخمین شده، بهمین دلیل از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشند. از بین انواع عطر و ادکلن ، ماندگاری بو در ادکلن بخاطر درصد بالای الکل ، حداکثر 2 ساعت است و استفاده آن در طول روز توصیه نمی شود.

هر چند این روزها از ادکلن به عنوان رقیق ترین نسخه انواع عطرها نیز یاد می شود، این خوشبوکننده ها به ندرت در دسته عطرهای گران قیمت قرار می گیرند. همچنین معمولا عطر و اسانس ادکلن ها، برای افراد جوان مورد پسند قرار می گیرد.

مشخصات ادکلن

مشخصات عطر

تقریبا بیش از 85% عطر ها در اروپا و مخصوصا در کشور های فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، هلند و انگلستان تولید میشود اما ریشه تولید عطر توسط ایرانی ها ـ مصری ها ـ هندی ها و چینی ها بوجود آمد.

عطر به طور کلی در شکل اولیه خود ماده و عصاره‌ای خالص از روغنی معطر است که با الکل یا همان اتانول و حتی گاهی مواقع آب مخلوط می شود و در بطری های مخصوص خودشان ترکیب می شوند. میزان الکل موجود در عطرها عامل بسیار مهمی در تعیین کیفیت و قیمت عطرها به شمار می رود.

همچنین غلظت و طول عمر اسانس و ترکیبات معطر استفاده شده در تولید انواع عطر و انواع ادکلن متغیر است و افزایش غلظت و درصد ترکیبات معطر است که در ماندگاری آن تأثیر دارد. البته در بسیاری مواقع شکل و طراحی شیشه عطر و بسته‌بندی آن هم در قیمت نهایی تأثیرگذار است.

همچنین بخوانید : انتخاب عطر بر اساس شخصیت

تقریبا غیر ممکن است که در مورد عطر با توجه به مواد تشکیل دهنده آن صحبت کنیم چرا که فرمول ساخت عطر برای طراحان آن عطر محفوظ است و البته سری. تقریبا بیش از 85% عطر ها در اروپا و مخصوصا در کشور های فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، هلند و انگلستان تولید می شود اما ریشه تولید عطر توسط ایرانی ها ـ مصری ها ـ هندی ها و چینی ها بوجود آمد.

یکی دیگر از تفاوت ادکلن عطر و پرفیوم های این است که عطر آمیزه ای از روغن های اساسی، ترکیبات معطر، ثابت کننده و الکل می باشد. روغن های اساسی از طریق تقطیر گل ها، گیاهان و علف ها بدست می آید. اگر عصاره گیری از طریق تقطیر میسر نباشد توسط روغن های جاذب این کار صورت می گیرد. مانند گل یاس، عصاره گیری توسط روغن های جاذب اساسا عمل استخراج توسط جذب مواد معطر بداخل موم و سپس استخراج و جدا سازی روغن بدبو توسط الکل می باشد.

در ساختن عطر مواد شیمیایی معطر نیز بکار می رود. ثابت کننده ها که وظیفه پیوند دادن و متصل کردن عطرهای گوناگون را بعهده دارند شامل بلسان (درخت گل حنا)، عنبر سائل و شیره غدد بودار آهوی مشک (نوع غلیظ آن بدبو بوده اما در محلول الکل به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد). میزان الکل افزوده بستگی به عطر دارد.

عطرها از 78 الی 95 درصد الکل طبیعی به علاوه اسانس های روغنی ساخته می شوند.اینکه در هر عطری میزان اسانس روغنی به کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می دهد که خوب است شما هم با آنها آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق تری داشته باشید.

کلام آخر

خرید عطر زنانه یا مردانه به صورت اینترنتی شاید در نگاه اول کاری سخت و پیچیده به نظر برسد، اما این روش خرید مزایایی به شما می‌دهد که اگر یک بار آن را تجربه کنید دیگر به سراغ شیوه‌های سنتی خرید نخواهید رفت. علاوه بر عطر و ادکلن، انواع اسپری خوشبو کننده بدن و اسپری ضد تعریق بدن زنانه و مردانه از برندهای معتبری نظیر نیوآ،در فروشگاه کادولین می توانید تهیه فرمایید. در این مقاله به تفاوت انواع عطر و ادکلن پرفیوم پرداختیم تا خرید آسان تر و انتخاب دقیق تری داشت باشید.