خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

خواص و کاربرد اسپری آب معدنی برای پوست

خواص و کاربرد اسپری آب معدنی برای پوست
لوازم شخصی برقی

مهم ترین فاکتور شادابی پوست، میزان آب آن است. تا زمانی که پوست رطوبت لازم نداشته باشد اثرات کرم های بهداشتی روی صورتتان به خوبی پایدار نمی شود. اسپری آب معدنی یک نوع آب رسان است که از آن می توانید در هر کجا و هر زمان برای مراقبت از پوستان استفاده کنید. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با خواص اسپری آب معدنی آشنا کنیم.

اسپری آب معدنی چیست؟

بسیاری از ما فراموش می کنیم که در طول روز به آب رسانی پوست توجه کنیم. بیشترین مواقعی که پوست آب خود را از دست می دهیم زمانی است که آرایش خود را با پاک کننده ها پاک می کنیم. همینطور ظهر ها هنگامی که خورشید در راس آسمان است هم پوست آب زیادی از دست می دهد. برخی بر این باورند که استفاده مکرر از کرم مرطوب کننده در طول روز، رطوبت پوست را تامین می کند اما متاسفانه این کار تاثیر چندانی ندارد چرا که فقط آخرین لایه پوست و سطح پوست را مرطوب می کنند و لایه های زیرین و عمیق تر بدون آب می مانند.

اسپری آب معدنی چیست؟

تفاوت اسپری آب معدنی و آب

تفاوت اسپری آب معدنی و آب

شاید فکر کنید که منظور از اسپری آب این است که مقداری آب داخل یک آب پاش بریزید و به صورت خود بزنید. اما این طور نیست. آب معمولی روی پوست می ماند و بعد از چند دقیقه به طور کامل خشک می شود. منظور از اسپری آب، اسپری آب معدنی است که مناسب و مناسب پوست شما باشد و به نوع پوست شما بخورد. اسپری های آب معدنی از منافذ پوست وارد لایه های عمیق پوست می شوند و به آن ها آبرسانی می کنند. این اسپری مواد مغذی را همراه با خود به داخل پوست می برند و باعث خون رسانی و افزایش جریان خون در پوست می شوند. از کاربردهای آن می توان به تنظیم دمای بدن، ایجاد تعادل در پوست و کل بدن و بالا بردن جریان خون در مغز اشاره کرد. بنابراین اگر قصد دارید که پوست خود را تغذیه کنید و پوستی مقاوم و با نشاطی داشته باشید، توصیه می کنیم که از این اسپری استفاده کنید.

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع مختلف ماسک صورت و کاربرد آن

ترکیبات اسپری آب معدنی

اسپری آب معدنی همانطور که از نامش پیداست حاوی مقادیر زیادی از آب معدنی است. این اسپری ها حاوی ترکیباتی هستند که شما باید هنگام خرید حتما روی محصول را مطالعه کنید تا از وجود این مواد داخل اسپری مطمئن شوید. ترکیبات اسپری آب معدنی:

  1. روغن های گیاهی و رایحه ای
  2. آلوئه ورا
  3. چای سبز

هر یک از این مواد دارای خواصی برای پوست هستند که کمک می کنند به لایه های عمیق پوست آبرسانی شود. برای مثال وجود آلوئه ورا به رطوبت و استحکام پوست کمک می کند چرا که حاوی ویتامین های E و C است که برای پوست ضروری هستند. از طرفی چای سبز در جلوگیری از پیر شدن و پژمرده شدن پوست کمک می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

اسپری آب معدنی برای انواع پوست

شما با توجه به هر نوع پوستی می توانید از اسپری آب معدنی استفاده کنید. این اسپری برای انواع پوست های خشک، حساس، چرب، مختلط و جوش دار و آکنه ای به طور یکسان عمل می کنند و به خوبی آبرسانی پوست را انجام می دهد. فقط لازم است که به طور روزانه اسپری آب را استفاده کنید. اگر هم جزو افرادی هستید که دارای پوست های خیلی خشک و حساس هستند از اسپری آب صورت استفاده کنید. این اسپری به خوبی پوست شما را سیراب می کند و باعث درخشش و لطافت آن می شود.

کاربرد های اسپری آب معدنی

اگر به دنبال این هستید که پوستتان با نشاط و زیبا باشد بهترین توصیه ما به شما استفاده از اسپری آب معدنی مخصوص صورت است. از آنجایی که اسپری آب دارای مواد مغذی و مواد معدنی زیادی است شما می توانید، آن را جایگزین پاشیدن آب و شستن صورتتان با آب معمولی کنید. استفاده از این اسپری در ظهر ها بسیار توصیه می شود. چرا که نزدیک ظهر پوست انرژی و رطوبت خود را کم کم از دست می دهد و نیاز به مواد مغذی و مفید دارد. از مهم ترین کاربردها و مزایای اسپری آب موارد زیر هستند:

  • جلوگیری از پیری پوست و کاهش روند آن
  • تامین مواد مغذی و مورد نیاز پوست
  • حفظ رطوبت و جلوگیری از خشک شدن پوست
  • آبرسانی به پوست
  • جلوگیری از هر گونه سوزش و قرمزی پوست
  • ایجاد و حفظ تعادل در پوست
  • کمک به یشتر شدن نشاط و لطافت پوست
  • حفظ زیبایی و درخشش پوست
  • جوانسازی پوست

نحوه صحیح استفاده از اسپری آب معدنی

اگر با خواندن توضیحات بالا به استفاده از این کار ترغیب شده اید ،بهتر است که با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا شوید تا بهترین نتیجه را از این اسپری بگیرید.

  • طرز استفاده از اسپری آب دارای یک سری مراحل است که باید آن ها را به ترتیب انجام دهید.
  • ابتدا اسپری را به خوبی تکان دهید.
  • اسپری را در فاصله کمی با پوست خود بگیرید و آن را به صورت خود بپاشید.
  • هنگام اسپری کردن نفس خود را حبس کنید و چشم هایتان را ببندید تا از استنشاق آب و رفتن آن به داخل چشمتان جلوگیری کنید.

پس از اینکه از اسپری آب استفاده کردید، همان زمان که صورتتان نم دار است می توانید از سرم پوست یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید. بعد از اینکه اسپری را زدید، با هر دو دستتان پوست خود را ماساژ دهید تا ترکیبات داخل اسپری به خوبی جذب پوستتان شوند.