خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

چگونه دخترانی با اعتماد به نفس بالا تربیت کنیم؟

چگونه دخترانی با اعتماد نفس داشت باشید
لوازم شخصی برقی

اعتماد به نفس از مهم ترین خصوصیت های یک انسان است. دختران قوی احساس امنیت را درون خودشان پرورش می دهند. آنها یاد می گیرند در چه مواقعی چه کاری انجام دهند، چه تصمیم مثبتی برای زندگیشان بگیرند و چه کارهای مثبتی برای دیگران انجام دهند. آنها راجع به دنیای اطرافشان تفکر انتقادی دارند. احساساتشان را بیان می کنند و با مراقبت به دنبال درک احساسات و افکار دیگران هستند. به نکات زیر توجه کنید تا کودکانی با اعتماد به نفس داشت باشید.

به کودک خود توجه کنید

در نظر داشته باشید که چقدر به کودک تان توجه می کنید و اینکه آیا این توجه مثبت است یا منفی. توجه مثبت باعث اعتماد به نفس او می شود.اگر دو کودک در یک اتاق حضور دارند و یکی از آنها به خوبی برای خودش بازی می کند در حالی که دیگری روی کاناپه بالا و پایین می پرد. معمولا آن که روی کاناپه بازی می کند، قبلا به خاطر این کار سرزنش شده است. آن یکی مورد توجه قرار نگرفته است و به این شکل هر دوی آنها یاد می گیرند که رفتار منفی، توجه پدر یا مادر را جلب خواهد کرد. یک روش متفاوت می تواند پاداشی باشد برای کودکی که برای خودش به خوبی بازی می کند ولی برای آن یکی که روی مبل بالا و پایین می پرد، بی توجهی محسوب می شود. رفتار مثبت، توجه ها را جلب می کند و واکنشی که تمام کودکان در سرتاسر جهان در آن مشترک اند این است که می خواهند مورد توجه باشند و اعتماد به نفس داشته باشند.

 بالا بردن اعتماد بنفس دختران به کمک والدین

اگر کودکتان در جمع کردن ظرف ها و مرتب کردن اسباب بازی های اتاقش کمک کرد، از او تشکر کنید. این کار اعتماد به نفس او را بالا می برد. کاری کنید که تشویق شوند. به این طریق متوجه می شوید که آنها بیشتر مواقع سعی می کنند فرزند خوبی باشند. به دخترتان اجازه دهید که مشکلاتش را خودش حل کند یا حداقل برای حل کردن آنها تلاش کند.

اجازه دهید کودک تان خودش باشد

در مورد کودکان کوچکتر اجازه دهید که خودشان تکالیف شان را انجام دهند. از مثال حنانه و دخترش مریم برای شرح یک مشکل مشترک در میان بسیاری از والدین استفاده می کنیم. از مریم پنج ساله خواسته شد تا قلعه ای بسازد و هفته بعد آن را به مدرسه بیاورد، به همین منظور مادرش تعدادی جعبه حبوبات، چسب و مداد رنگی به او داد. مریم به قلعه ای که ساخته بود بسیار افتخار می کرد. تنها کمکی که مادرش به او کرد این بود که بخش هایی از جعبه ها را باید برای او می برید. غرور مریم نسبت به کاری که خودش انجام داده بود زمانی با شکست مواجه شد که وقتی به مدرسه رسیدند متوجه شدند که والدین همکلاسی های مریم فکر کرده بودند که این تکلیف به جای کودکانشان برای آنها در نظر گرفته شده است؛ بنابراین در بخشی از قلعه ها قسمت خندق دور تا دور قلعه را با آب پر کرده بودند و بعضی مناره های قلعه را با بلوک ساخته بودند.

اجازه دهید کودک تان خودش باشد

احتمالا می توانید این صحنه را تصور کنید یا اگر زمانی را در مدرسه با کودک تان سپری کرده باشید، بدون شک این صحنه را قبلا دیده اید. مریم با دیدن این صحنه گریه کرد اما مادرش به او گفت که مهم نیست که قلعه بقیه چه شکلی است. او خودش قلعه اش را ساخته و این دقیقا همان چیزی است که معلم از بچه ها خواسته بود. معلم کاردان مریم قلعه ساخته شده با جعبه حبوبات را به عنوان برنده پذیرفت و مریم جایگاه افتخاری خودش را در کلاس پیدا کرد. وقتی به کودکان خود اجازه می دهید خودشان باشند اعتماد به نفس دختران خود را بالا می برید.

هدیه بدهید تا اعتماد به نفس دخترتان بالا برود

کودکانی که تازه به دنیا می آیند باور دارند که می توانند هر کاری را انجام دهند. به کودکان نوپایی که راه رفتن را یاد می گیرند نگاه کنید. هرگز باور ندارند که آنها نمی توانند این کار را انجام دهند. بارها و بارها زمین می خورند اما برمی گردند و بلند می شوند تا اینکه روزی بدون کمک دیگری راه می روند.

چگونه دختری با اعتماد به نفس  تربیت کنیم

دختر کوچک تان را سرگرم کنید، به او اجازه دهید تا اشتباه کند و خودش بیاموزد. این می تواند به همان خوبی که کاردانی را به او می آموزد در مهارت حل مشکلات و انتقادی فکر کردن هم مثمر ثمر باشد. بسیاری از شیوه های پرورشی ما به صورت خودکار و براساس چیزهایی است که خودمان از والدین مان یاد گرفته ایم؛ حتی اگر اکنون که بزرگ شده ایم با آن موافق نباشیم. اینکه کودک شما فکر کند ممکن است در همه کارها اشتباه کند اعتماد به نفس او را نابود می کند.

همچنین بخوانید: حریم خصوصی والدین و جای خواب کودک + فیلم آموزشی

مواظب حرف زدن تان باشید تا اعتماد به نفس دختران را زیاد کنید

ما باید مراقب صحبت کردن با دختر کوچک مان باشیم و مطمئن شویم که رفتارهای اشتباه یا بی ادبانه درباره بچه ها به کار نبریم. کودکی که به این باور رسیده باشد بی ادب و سرکش است، به دنبال کسب ارزش های سالم نیست. بنابراین دفعه بعد که در حال یاد دادن انضباط به دخترتان هستید، به خاطر داشته باشید که از زبان درخور و مناسب استفاده کنید. اگر آنها کودک دیگری را کتک زدند آن موقع می توانید بگویید که «کتک زدن کار بی ادبانه ای است» به جای آنکه بگویید؛ «واقعا بچه بی ادبی هستی».

شرکت دادن دخترتان در انواع ورزش ها و فعالیت های بدنی بسیار تاثیرگذار است برای ایجاد اعتماد به نفس در آنها ضرورت دارد. باعث بهبود سلامتی، روحیه و هوشیاری جسمی می شود. همچنین می تواند باعث ایجاد مهارت های زندگی و ایجاد روابط اجتماعی در کودک باشد. یک دختر سالم باید در تمام انواع فعالیت های بدنی مانند شنا، دو، دوچرخه سواری و … مشارکت داشته باشد. همینطور خیلی مهم است که در جمع تیم های ورزشی باشد، آنها کار کردن با دیگران را به کودکان می آموزند و به آنها کمک می کنند تا مهارت های اجتماعی را یاد بگیرند. کودکی که مهارت های اجتماعی بالایی دارد، اعتماد به نفس بالایی نیز دارد.

توجه

با فرزند خود بیرون بروید، پیاده روی در پارک راه خوبی برای گذراندن چند ساعت وقت برای یک مادر و دختر یا پدر و دختر است.

مربی فرزندان خود باشید تا اعتماد به نفس دخترتان بالا برود

مربی خوبی برای فرزندان خود باشید تا اعتماد به نفس دختران خود را بالا ببرید. تربیت کودکی که اعتماد به نفس خوبی دارد و توانایی های خودش را می شناسد، او را قادر می کند دائما رو به پیشرفت باشد و در بزرگسالی تبدیل به فردی موفق شود. قطعا امروز این امر باید وظیفه هر پدر و مادری باشد. ما بر این باوریم که هر کودکی متولد شده تا کار قابل توجهی را به سرانجام برساند، کاری که فقط او می تواند از عهده اش برآید. به خاطر داشته باشید که شما بیشتر از اینکه فردی باشید که تمام کارهای کودکش را انجام می دهد برای، نقش مربی برای او را دارید. مسئولیت شما این است که فرزندانتان را طوری تربیت کنید که در بزرگسالی نقشی مثبت در زندگی داشته باشند. شما در حال آماده کردن کودکی هستید که روزی مسئولیت نام خود و کارهایش را برعهده می گیرد. نمی توانید این را محقق کنید مگر اینکه زودتر شروع نکنید.

راه های بالا بردن اعتماد بنفس دختران

استقلال و اعتماد به نفس در توانایی ها را با توجه به شرایط سنی مناسب برای اتخاذ تصمیم، به او بیاموزید. اگر نقش خودتان را به عنوان مربی در نظر بگیرید؛ یعنی به عنوان فردی که در حاشیه زندگی کودک ایستاده و او را تشویق می کند و نه به عنوان فردی که در زندگی کودک زندگی می کند؛ در این صورت شما خیلی نمی توانید دچار اشتباه شوید. با وابسته کردن کودک به خود، کاری از پیش نمی برید جز اینکه در ارتباط خودتان با فرزندتان که رابطه ای بسیار با ارزش است خدشه ایجاد می کنید.

کلام آخر:

داشتن یک دختر قوی و با اعتماد به نفس می تواند هیجان انگیز و انرژی بخش باشد. فعالیت هایی پیدا کنید که هم شما و دخترتان را خوشحال کند. شاید هر دو شما از آشپزی یا خوردن صبحانه، کوهنوردی یا خواندن کتاب با هم لذت ببرید. سعی کنید همان طور که دخترتان بزرگتر می شود، این رابطه را حفظ کنید. اینگونه شما دختری با اعتماد به نفس و مستقل خواهید داشت.