خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

مدل شینیون شیک برای موهای کوتاه و بلند

مدل شینیون شیک برای موهای کوتاه و بلند
لوازم شخصی برقی

شینیون چیست؟

شینیون یک واژه فرانسوی است. اصطلاح فرانسوی آن chignon du cou است، به معنای پس گردن. جمع کردن و ثابت‌نگه‌داشت موهای نسبتاً بلند به فُرم‌های گوناگون همان شینیون است. زمانیکه شما موهایتان را با سنجاق پشت سر خود جمع می کنید، در واقع یک مدل شینیون انجام داده اید. شینیون یک کار بسیار هنری می باشد. این کار علاوه بر تجربه و تخصص کافی به ذوق و سلیقه و ابتکار آرایشگر هم بستگی دارد. در گذشته زنان یونان باستان موهایشان را شینیون می کردند و با طلا یا زیورآلات دست‌ساز روی مو را آرایش می‌کردند. در چین باستان نیز زنان متاهل یا کم مو، شینیون می کردند. در جنگ جهانی دوم خانم هایی که پشت جبهه ها برای پشتیبانی نیروهای مسلح بودند، از این مدل مو به همراه یک روسری کوچک استفاده می کردند. امروزه این مدل مو به دلیل آسانی و زیبایی طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد.

مدل شینیون زمان باستان

ادامه انواع مدل شینیون پرطرفدار را به شما معرفی می کند. با کادولین همراه باشید.

در حال حاضر شینیون یک فرم شیک برای حضور در مهمانی ها و عروسی هاست. یک آرایشگر خوب باید بتواند با توجه به چهره، سلیقه، مدل لباس و نوع مراسم شینیون مناسبی را به شما پیشنهاد دهد. همچنین باید به گونه ای ظریف و حرفه ای عمل کند تا سنجاق های روی سرتان مشخص نباشد.

شینیون خطی یا شینیون کاغذی

این مدل شینیون بسیار ظریف است و حالت خطی دارد. آرایشگر به کمک انگشت ها، شانه دانه درشت و سنجاق مویی به موها حالت می دهد. در نهایت از اسپری های فیکس کننده یا کرم مو برای حفظ حالت مو به صورت شیار شیار استفاده می شود.

مدل شینیون خطی

شینیون بافت

در شینیون بافت آرایشگر با بافتن قسمتی از موها، جلوه زیبایی به موهایتان می دهد. انواع مدل شینیون بافت بین خانم ها متداول است. متداول ترین آنها شینیون بافت تاج، شینیون بافت تیغ ماهی، شینیون رومی و … می باشد.

مدل شینیون بافت

شینیون رومی

در این مدل شینیون، موها را از کناره های سر تا پشت سر می بافند. این مدل در واقع یک شینیون بافت است.

مدل شینیون رومی

شینیون حرارتی

زمانیکه برای درست کردن شینیون از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو، ویو و بابلیس استفاده می شود. در واقع آرایشگر به کمک این وسایل حالت دلخواهش را به موها می دهد، سپس شروع به جمع کردن مو با سنجاق می کند.

شینیون حرارتی چیست

همچنین بخوانید : رنگ مو منحصر به فرد خود را داشته باشید

شینیون فرانسوی

شینیون فرانسوی مناسب موهای بلند است. در این مدل، مو را در پشت سر به شکل حلزون و بوسیله سنجاق های مویی پیچ می دهند. این مدل شینیون ساده و بسیار زیباست.

مدل شینیون فرانسوی

شینیون با پروتز گرد

آرایشگران معمولا موهای کم حجم را به کمک پروتز آرایش می کنند. با یک پروتز گرد می توان به موها حجم داد و انواع مدل شینیون را انجام داد.

شینیون با پروتز گرد

شینیون باز و نیمه باز

این مدل برای موهای بلند مناسب است. می توان با اکسسوری های زیبا  جلوه ای فوق العاده زیبا و شیک به این مدل شینیون داد.

شینیون باز و نیمه باز

شینیون اروپایی

ساده ترین مدل شینیون است. در آن از هیچ ابزار اضافی مثل مو یا پروتز استفاده نمی شود. مبنای آن سادگی و زیبایی است.

شینیون ساده و اروپایی

شینیون مواج

آرایشگر با کمک انگشتان دست به صورت تکه تکه، به موها با اسپری فیکس کننده حالت می دهد. در این مدل شینیون از سنجاق استفاده نمی شود.

مدل شینیون مواج چگونه است

وسایل و ابزار مورد نیاز برای شینیون

  • ابزارهای مورد نیاز برای شینیون را می توان به دو دسته کلی ساده و حرفه ای تقسیم کرد. ابزارهای ساده برای اجرای یک مدل شینیون خانگی مناسب هستند. کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون و… جزو این پروه هستند.
  • ابزارهای پیشرفته برای اجرای یک تکنیک حرفه ای توسط آرایشگر بکار برده می شود. تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی از این دسته ابزارها می باشند.
خرید ابزار شینیون با قیمت مناسب

ابزارهای حرارتی شینیون

سشوار ، اتوی مو و انواع فرکننده های مو

ابزارهای تزیین شینیون

انواع گل سر و تل های کریستالی و مرواریدی

ابزارهای تثبیت کننده شینیون

ژل مو، موس مو و اسپری مو

اسپری مو سبک :برای شینیون موهای نرم و نازک

اسپری سخت : شینیون موهای لخت و سنگین

نکاتی در مورد شینیون و محافظت از مو

اگر در منزل شینیون می کنید به این نکات دقت کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود:

  • دورهای بسته شدن کش مو را کمتر کنید ،در اینصورت فشار کش مو باعث ایجاد شکستگی روی تارهای مو نمی شود.
  • از کلیپس ها ، سنجاق ها و گیره های تیز و نامرغوب استفاده نکنید. به پوست سر و ریشه موها آسیب می رسانند.

اگر به دنبال یک منبع درآمد هستید، حالا که با انواع مدل شینیون آشنایی دارید کافیست کمی خلاقیت و نوآوری به خرج دهید تا بتوانید با این هنر درآمدزایی کنید.