خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

مراحل پاک کردن آرایش صورت

مراحل پاک کردن آرایش صورت
لوازم شخصی برقی

اگر همیشه بر روی صورت خود آرایش دارید احتمالا به این موضوع پی برده اید که با شستن صورت پوستان کاملا تمیز نمی شود. اما اگر به این موضوع مهم توجه نکرده اید و باقی مانده آرایش بر روی صورت شما بماند، باعث چین و چروک پوست شده و به مرور زمان پوست شمارا کدر و تیره می کند. خب همانطور که متوجه شده اید در این مقاله قصد داریم به مراحل پاک کردن آرایش صورت بپردازیم. نکته مهم کار این است که برای پاک کردن آرایش صورت نباید صورت خود را زیاد بمالید چرا که باعث سرخی پوست شما می شود که نتیجه آن احساس سوزش روی پوست خواهد بود. ما به شما توصیه می کنیم حتما بعد آرایش، پوست خودتان را با پاک کننده آرایش صورت تمیز کنید.

مراحل پاک کردن آرایش صورت

برای پاک کردن آرایش صورت روش های متخلفی وجود دارد یکی از روش های ساده این است که آرایش صورت خود را مثل همیشه بشویید. بعد، بدون اینکه حوله را روی پوست خود بکشید، با یک پارچه‌ی نرم و تمیز صورت‌ تان را خشک کنید. در مرحله بعد با یک پد پنبه‌ای که با چند قطره تونر مرطوب شده، پوست خود را پاک کنید. احتمالاً هنوز باقی مانده‌ی کرم پودر، سایه چشم و حتی ریمل خود را روی پد می‌بینید اما بهترین روش برای پاک کردن آرایش صورت استفاده از موارد زیر می باشد.

همچنین بخوانید : مدل خط چشم برای انواع حالت چشم

پاک کردن آرایش چشم و ابرو- مرحله اول پاک کردن آرایش صورت ‏

اولین مرحله‌ای که برای پاک کردن آرایش باید انجام دهید، پاک کردن آرایش چشم و ابروهاست. جهت پاک کردن میکاپ صورت بهتر است ابتدا از چشم و ابروها شروع کنید. اگر پاک کردن ‏آرایش چشم به صورت اصولی نباشد به چشم ها آسیب رسانده و باعث ملتهب و قرمز شدن چشم و نیز ‏آسیب دیدگی پوست نازک اطراف چشم می شود.‏

‎ ‎چنانچه مواد پاک کننده مخصوص چشم ندارید می توانید از شامپو بچه استفاده کنید. شامپو بچه بدون ‏سوزش چشم مواد آرایشی حتی ریمل ضد آب را به خوبی پاک می کند. ‏

اما اگر قرار است از یک ماده پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید حتما از پاک کننده های با مارک خوب ‏و معروف خریداری کنید. به اینصورت که پد آرایشی را به ماده پاک کننده مخصوص چشم آغشته کرده و ‏چند ثانیه روی چشم خود قرار دهید. چنانچه مژه مصنوعی استفاده کرده باشید به این طریق به راحتی ‏برداشته می شود.

آرایش چشم

پاک کردن کرم پودر و رژگونه _ مرحله دوم پاک کردن آرایش صورت

صحیح ترین روش پاک کردن کرم پودر استفاده از یکی از پاک کننده آرایشی مانند (شیرپاکن، دستمال ‏مرطوب، روغن های مخصوص پاک کننده پوست و … می باشد) بسیاری از بانوان پس از پاک کردن ‏آرایش به این روش دیگر صورت خود را با مواد شوینده شستشو نمی دهند. اما مطمئن باشید پس از ‏پاک کردن با دستمال مرطوب و … از مواد آرایشی همچنان باقی مانده است. برای پاک کردن باقیمانده ‏مواد آرایشی باید با مواد شویندهصورت خود را شستشو دهید. ‏

این نکته را در نظر بگیرد برای اینکه از پوست دور چشم مراقبت کرده باشید از پاک کننده های آرایشی مخصوص ‏پوست صورت برای پوست دور چشم استفاده .کنید.

پاک کردن آرایش کرم پودر و رژگونه

پاک کردن رژلب _ مرحله سوم پاک کردن آرایش صورت

در مرحله سوم برای آنکه رژ لب خود را پاک کنید مقداری وازلین را بر روی لب‌هایتان بزنید و بگذارید به مدت پنج دقیقه باقی بماند. روغن موجود در وازلین موجب می‌شود ترکیبات روغنی رژ لب از بین بروند و به راحتی از روی لب با پد پاک شوند. توجه داشته باشید که پد را محکم بر روی لب‌هایتان نکشید و فقط آن را به صورت دایره‌ای رو لب‌ها حرکت دهید. 
اگر روی لب‌ها رنگی باقی مانده بود، مقداری شکر قهوه‌ای را داخل عسل بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید و بعد مواد را به لب‌هایتان بزنید تا به صورت یک لایه بردار عمل کند. سپس پس از چند دقیقه لب‌ها را بشویید و مرطوب کنید.

استفاده از تونر – مرحله چهارم پاک کردن آرایش صورت

اغلب پاک کننده‌ها می‌توانند هر گونه کثیفی و یا آرایش صورت را پاک کنند و نیازی به استفاده از تونر برای پاک کردن آرایش صورت نیست. برخی از خانم‌ها بر این باورند که تونر می‌تواند چربی، آلودگی، کثیفی و آرایش صورت را پاک کند که البته این باور صحیح است اما اگر تونر را با پاک کننده‌های دیگر استفاده کنید موجب خشک شدن و از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. این محصول برای افرادی که پوست چربی دارند کاملا مناسب است.

نتیجه گیری

همانطور که می دانید انجام لایه برداری و مراقبت های پوستی و رسیدگی پوست برای هر خانمی واجب است.یکی از نیاز های صورت بعد از پاک کردن آرایش استفاده از کرم مرطوب کننده است قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می‌شود.ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش های آرایش صورت را به شما آموزش بدهیم.