خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

چرا از فرمژه باید کمتر استفاده کنیم؟

چرا باید از فرمژه کتر استفاده کنیم؟
لوازم شخصی برقی

استفاده از فرمژه یکی از کارهای ساده، سریع و تاثیر گذار است که می تواند زیبایی چشم های شما را دو چندان کند. وقتی مژه ها، فر می شوند پرتر و بلند تر به نظر می رسند و به علت اینکه به سمت بالا خم می شود، چشمان درشت تر و باز تر و در نتیجه چهره سر حال تر نشان می دهد. اما این زیبایی زمانی حاصل می شود که فرمژه به درستی انجام شود و اشتباهاتی که در ادامه مقاله به آن ها پرداخت می شود، صورت نگیرد.

اشتباهات رایج در استفاده از فرمژه

همه ما برای داشتن چشم هایی زیباتر و گیراتر از انواع مختلف ابزار و لوازم آرایشی استفاده می کنیم چرا که چشم ها در واقع مهم ترین قسمت صورت هستند و در واقع اولین نقطه ای است که نظر طرف مقابل را جلب می کند. استفاده از فرمژه یکی از این ابزارهایی می باشد که کمک به زیباتر شدن چشم ها می نماید به شرط آنکه از این وسیله به درستی استفاده نمایید. همه ما از کودکی در کیف لوازم ارایش مادر و مادر بزرگ هایمان فرمژه را دیده ایم و از همان موقع به استفاده از آن علاقه مند بوده ایم. اما باید چند باری تمرین کنیم تا استفاده درست از آن را یاد بگیریم. با استفاده از فرمژه و خم کردن مژه ها در واقع چشم های شما بزرگ تر و بازتر و گیراتر می شود و این خمیدگی مژه های شما را بلندتر از قبل نشان می دهد. برای دانستن این خطاها در استفاده از فرمژه به نکات زیر توجه کنید.

اشتباهات رایج در استفاده از فرمژه

اشتباه اول: استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن

این کار، نه تنها باعث خوب حالت گرفتن مژه ها نمی شود، بلکه ممکن است به آنها آسیب هم بزند. وقتی مواد ریمل روی مژه ها خشک می شوند، مژه ها نرمی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و ممکن است با فشار فرمژه، نصف شوند یا به فرمژه بچسبند و کلا از جا کنده شوند. حتما فرمژه را روی مژه های بدون ریمل بزنید. قبل از استفاده از فرمژه، مژه ها را کاملا تمیز کنید تا باقیمانده ریمل، از روز پیش، روی آن نمانده باشد.

عکس فرمژه روی ریمل

اشتباه دوم: فشار دادن زیاد فرمژه

اگر می خواهید مژه های بلند و در عین حال سالمی داشته باشید باید از فشار بیش از حد به فرمژه پرهیز کنید. زیرا این کار ناخواسته باعث می شود که مژه ها به اندازه زاویه 90 درجه خم شوند و مژه های شما شکسته یا کنده شود. فرمژه را نزدیک ریشه مژه ها ببرید. مراقب باشید که با پلکتان در تماس نباشد. به مدت چند ثانیه، با ملایمت، فرمژه را فشار دهید و سپس آن را رها کنید. در مرحله بعد، به وسط مژه بیایید و این کار را تکرار کنید. در مرحله آخر هم این کار را روی قسمت نوک مژه انجام دهید. این روش، باعث می شود که مژه ها بخوبی حالت فر به خود بگیرند و در عین حال، آسیبی به آنها وارد نشود.

فشار دادن زیاد فرمژه

اشتباه سوم: تمیز نکردن

حتی اگر فرمژه را همیشه قبل از زدن ریمل انجام داده باشید، احتمال این که خط چشم، سایه چشم، باکتری ها و سلول های مرده پوست روی فرمژه انباشته شده باشند، وجود دارد. این امر باعث می شود که تاثیر پذیری فرمژه کم شود یا حتی از بین برود. علاوه بر آن ممکن است باعث ایجاد عفونت یا گل مژه شود. بنابراین همیشه قبل از استفاده از فرمژه آن را تمیز و ضد عفونی کنید. برای این کار مقداری الکل را روی پد پنبه ای بریزید و فرمژه را تمیز کنید. قبل از استفاده از فرمژه حتما آن را کاملا خشک کنید.

تمیز نکردن فرمژه

همچنین بخوانید: مراحل پاک کردن آرایش صورت

اشتباه چهارم: عوض نکردن پد

بعد از مدتی استفاده از فرمژه، پد آن، علاوه بر آلوده شدن، به علت ترک خوردن یا پاره شدن، خاصیت خود را از دست می دهد. ضمن اینکه استفاده از فرمژه  با پد خراب، باعث آسیب دیدگی مژه ها خواهد شد. هر چند ماه یکبار یا بلافاصله زمانی که متوجه شدید پد فرمژه، خراب شده است، آن را تعویض کنید.معمولا فرمژه ها با چند پد یدکی عرضه می شوند ولی اگر پد اضافه هم همراه فرمژه نبود، براحتی می توانید آن را تهیه کنید.

عوض نکردن پد فرمر

اشتباه پنجم: استفاده از فرمژه بی کیفیت

به یاد داشته باشید که باید از فرمژه ای استفاده کنید که علاوه بر ایجاد فر مناسب، به مژه های شما آسیب نزند. بنابر این، هزینه کردن برای خرید فرمژه باکیفیت تر، کار منطقی تری است. در صورتی که می خواهید مژه های ظریف خود را بدون هیچ گونه آسیبی حالت دهید حتما باید از یک فرمژه با کیفیت استفاده کنید تا کارآیی مناسبی روی مژه های شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید از یک فروشگاه معتبر فرمژه را تهیه کنید یا اگر از یک سایت اینترنتی خریداری می نمایید حتما نظر دیگر خریداران را نیز مطالعه نمایید تا انتخاب درستی داشته باشید.

جمع بندی

اگر مژه ‌هایتان خیلی کوتاه هستند بهتر است به سراغ فرمژه ‌هایی بروید که مژه‌ را کمتر فر می‌ دهند. فرمژه هایی که انبر صاف‌تری دارند کمک می‌کنند بدون این که مجبور باشیم فرمژه را در زاویه ‌های عجیب و غریب قرار دهیم، به مژه‌ها حالت دهیم و کمتر به مژه ‌ها فشار وارد کنیم. فرمژه های باریک‌ تر نیز کمک می‌کنند مژه‌های کوتاه راحت ‌تر درون انبر قرار گیرند و حالت داده شوند. به جای خریدن فرمژه برقی می ‌توانید فرمژه معمولی را چند ثانیه جلوی باد گرم سشوار بگیرید تا گرم شود سپس از آن استفاده کنید. با این روش می‌توانید مژه‌ها را درست مثل فرمژه برقی راحت حالت دهید.