خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

چه عواملی باعث شکستن ناخن می شود؟

چه عواملی باعث شکستن ناخن می شود
لوازم شخصی برقی

شاید یکی از ناراحت کننده ترین موارد برای خانم ها و دخترها شکستن ناخن هایشان می باشد. همه خانم ها دوست دارند ناخن های محکم و بلند داشته باشند، در طی فعالیت های روزمره ناخن ها در معرض آسیب قرار می گیرند. و پیش از اینکه متوجه این موضوع شوند، ناخن هایشان ضعیف، و خشک و شکننده می شود. اگر چه شکستگی و شکننده بودن ناخن ها کاملا طبیعی و گاهی اجتناب ناپذیر هستند، اما راه های وجود دارند که شما می توانید از آن ها جلوگیری کنید.

چه عواملی باعث شکستن ناخن می شود

کم خونی ، فقر آهن و کاهش روی در بدن ، که میتواند از علل شکستن ناخن ها باشد .این روزها ، انجام دادن کارهای زیبایی روی ناخن مانند مانیکور کردن یا استفاده از ناخن های مصنوعی یا کاشت ناخن ، سبب شکنندگی ناخن ها می شود . همچنین استفاده زیاد از لاک ها و یا استون هم ، در کنار کاهش گردش خون در ناخن ها ، موجب شکستن آنها میشود . ناخن های شما نشان دهنده سلامت شماست. در حالت طبیعی فرم، حالت، رنگ و استقامت ناخن ها بستگی به عوامل سلامتی مختلف دارد. از همه مهم تر، ناخن ها نمایانگر وضعیت تغذیه شما هستند؛ مثلا ناخن های شکننده و مشکل دار این هشدار را می دهند که بدن شما مواد غذایی لازم را دریافت نمی کند.

چه کنیم تا ناخن هایمان نشکند

پس از مراقبت و انتظار برای رشد و بلند شدن ناخن ها خانم ها به فکر دیزاین ناخن و زیبایی بیشتر آن ها هستند اما ناگهان ناخن ها بی دلیل می شکنند و این صحنه بسیار ناراحت کننده است. در این بخش آموزش می دهیم که چه کنیم تا ناخن هایمان دچار شکستی نشود و همچنان زیبایی و بلندی ناخن هایمان را حفظ کنیم. رشد ناخن ها، اغلب در سنین ده تا چهارده سالگی ست و از بیست سالگی به بعد، بتدریج رشد آنها کمتر می‌شود و احتمال شکستن ناخن بالا میرود. به‌ طور متوسط، ناخن ها روزی یک ‌دهم میلی‌متر رشد می‌کنند یعنی حدود سه میلی‌متر، در یک ماه رشد ناخن‌های پا هم تقریباً یک‌ سوم ناخن‌های دست می باشد.شکستن ناخن‌ خیلی رایج است و با بلندی آنها ارتباط مستقیم دارد و معمولا در بیست تا سی درصد افراد جامعه ، خصوصا خانم‌های چهل تا پنجاه ساله ، اتفاق می‌افتد.

چه عواملی باعث شکستن ناخن می شود

اولین کار

اولین کار در برطرف کردن شکنندگی ناخن استفاده از دستکش در حین کار کردن است؛ افراد می توانند از انواع روغن های طبیعی استفاده کنند، روغن بادام و کرچک در استحکام ناخن بسیار موثر هستند، کرم مرطوب کننده بر پایه بادام و نیز ژل آلوئه ورا در درمان مفید است. افراد می توانند خود در منزل تقویت کننده ناخن تهیه کنند. بادام بهترین تقویت کننده برای ناخن است. بادام را خیس کنید، پوست آن را بکنید، بکوبید و در نهایت آن را با شیر مخلوط کنید، افراد این ترکیب را روزی یک بار به مدت 20 دقیقه روی ناخن خود قرار دهند، همچنین روغن بادام به تنهایی در بهبود شکنندگی ناخن موثر است، اما افراد فراموش نکنند که مسائل داخلی بدن خود  را در تقویت ناخن هایشان، در نظر بگیرند.

دومین کار

انواع مواد غذایی تقویت کننده مانند سوپ پای مرغ، پاچه، مویز و غیره استفاده کنند تا پروتئین مورد نیاز بدن آن ها تامین شود؛ روغن زرد گاوی یکی از مواردی است که می تواند ناخن را تقویت کند، برخی آن را به صورت خوراکی استفاده می کنند و برخی آن را روی ناخن‌های خود می مالند. افراد باید یبوست خود را درمان کنند تا به بسیاری بیماری مبتلا نشوند. یبوست باعث کم شدن رطوبت بدن شده، لذا افرادی که دچار شکنندگی ناخن هستند باید آن را درمان کنند، تا ناخن هایی محکم داشته باشند.

تقویت ناخن

همچنین بخوانید: کاشت ناخن چیست؟ آموزش کاشت ناخن با فرمر

راه های جلوگیر از شکستن ناخن

ناخن ایده آل، ناخنی است که در برابر ضربه تا حدودی مقاوم باشد، خاصیت ارتجاعی داشته باشد و راحت خم بشود، نه اینکه بشکند. داشتن چنین ناخنی بستگی به نوع تغذیه شما دارد. توصیه می کنیم برای اینکه ناخن هایی سالم داشته باشیم ، پیوسته ناخن های خود را کوتاه نگه داریم و اگر آنها را به صورت چهار گوش بچینیم ، شکنندگی آنها به مراتب کمتر می شود. همواره ناخن و پوسته اطراف آن را بطور دائم چرب کنیم . همیشه در منزل و محل کار، کرم مرطوب کننده همراهمان باشد و سعی کنیم چند نوبت در روز ( خصوصا در هوای سرد و خشک ) ناخن ها را مرطوب نگه داریم .

نکته : تقریباً 10 تا 30 درصد از حجم ناخن های ما را آب تشکیل می دهد و اگر این مقدار آب کم شود شکستن ناخن ها بیشتر می شود . 

راه های جلوگیری از شکستن ناخن

کلام آخر:

ناخن های خود را همیشه بعد از حمام کردن بگیرید ، زیرا آسیب کمتری به آنها می رسد . بعد از حمام ، ناخن ها نمی شکنند زیرا نرم می باشند .