خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

چگونه از کیف چرمی مراقبت کنیم که بیشتر عمر کند

چگونه از کیف چرمی خود مراقبت کنیم
لوازم شخصی برقی

کیف چرم با پوست حیوان درست می شود و محصولی با ارزشی است، که از دل طبیعت درست می شود و با هر نوع سلیقه ای سازگار و مظهر شیک پوشی و خوش تیپی است. چرم واقعی به دلیل بافتی که دارد می‌تواند به مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. نگهداری از کیف چرم بسیار اهمیت دارد و در صورت نگهداری درست می توانید طول عمر کیف چرم خود را زیاد کنید. بنابراین نحو نگهداری کیف چرمی کمک زیادی به دوام و عمر این محصول می‌کند. اگر می خواهید کیف چرمتان مانند روز اول سالم بماند در ادامه مطلب باید به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید.

کیف چرمی را در جای درست قرار بدهید

چند نکته  برای مراقبت از کیف چرم

اگر کیف چرم را در جایی بگذارید که به آن فشاری وارد نمی‌شود و آن را داخل یک پارچه نخی یا محافظ قرار دهید، می‌توانید مطمئن باشید که عمر طولانی‌تری خواهد داشت. از پارچه های نخی استفاده کنید، یا داخل آن یک کیف دیگر قرار دهید. پر نگه داشتن کیف باعث می‌شود، کیف شما تحت فشار که وارد می شود فرم خودش را از دست نداده و شکسته نشود.

همچنین بخوانید: 5 ترفند ساده برای مرتب کردن کمد لباس

توجه

هیچ وقت کیف چرمتان را داخل کیسه‌های نایلونی که رطوبت را در خود نگه می‌دارند، قرار ندهید، چون باعث کپک زدن چرم می شود.

لکه ها را به سرعت پاک کنید

پاک کردن لکه ها از روی کیف چرم

از بین بردن هر نوع لکه‌ای از روی چرم می‌تواند راه و روش مختلفی داشته باشد، اما اگر نمی‌خواهید با روش‌های سنتی اشتباه کنید، بهترین راه برای از بین بردن لکه‌های روی کیف چرم این است که هر چه سریع‌تر از یک پاک‌کننده چرم استفاده کنید یا کار را به متخصص کیف چرم بسپارید.

وسایل داخل کیف را منظم قرار دهید

هر چیز حاوی مایعات، مثل بطری آب یا نوشیدن بعلاوه لوازم آرایشی را حتما در کیسه فریز یا کیف لوازم آرایش جداگانه قرار دهید و بعد آن را داخل کیف چرم خودتان بگذارید. از خودکارهای فشاری استفاده نکنید، خودکاری را همراه خودتان بردارید که درب داشته باشد. با این حال باز هم بهتر است لوازم تحریر خودتان را در یک کیف کوچک جداگانه قرار دهید.

محافظت از بخش فلزی و زیپ

مراقبت از زیپ کیف چرم

فراموش نکنید که هر قدر هم بدنه چرمی کیفتان را تمیز و براق نگه دارید، اگر زیپ‌ها یا بند زنجیری کیفتان، از بین برود، آن کیف ظاهر مرتب و خاصش را از دست می‌دهد. پس مواظب باشید که جزییات فلزی کیفتان زنگ‌زده و کثیف نباشد.

سخن آخر:

کیف، کفش، کمربند و لباس‌های چرمی را در کمدی به دور از رطوبت هوای مرطوب نگهداری‌کنید. اگر رطوبت هوا زیاد باشد، چرم کپک می‌زند و از بین می‌رود. لوازم و لباس‌های چرمی را در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. کیسه‌های پارچه‌ای گزینه‌ مناسب‌تری برای نگهداری چرم هستند.