تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

درمان فوری جوش در خانه

درمان فوری جوش در خانه

 داشتن پوستی شفاف و بدون جوش اعتماد به نفس افراد را زیاد می کند و داشتن جوش بر روی صورت اعتماد به نفس افراد را پایین می آورد. جوش زدن صورت، یکی از مشکلات رایج پوستی است، که عوامل مختلفی باعث بروز آن روی پوست صورت می شود. بسیاری از درمان های خانگی می تواند، باعث از بین رفتن فوری جوش صورت شود. جوش زدن صورت دغدغه بسیاری از مردم است بر همین اساس در ادامه به راه های درمان فوری جوش صورت می پردازیم.

دلیل این که جوش می زنید چیست؟

دلیل این که جوش میزنیم چیست؟

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکروب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است. به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

درمان فوری جوش با خمیر دندان

درمان فوری جوش با خمیر دندان

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر بعد از گذاشتن یخ استفاده شود، سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیر سفید‌کننده استفاده کنید.

نکته: همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نحوه استفاده از خمیردندان برای از بین رفتن سریع جوش صورت

مرحله اول: قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند، کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند.

مرحله دوم: وقتی بیدار شدید، با آب سرد آن را بشویید. اگر قرار نیست خانه را ترک کنید، می‌توانید این کار را در میانه روز دوباره تکرار کنید. برای اینکه این روش فایده‌ای داشته باشد، خمیردندان حداقل باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.

درمان فوری جوش با روغن درخت‌ چای

درمان فوری جوش با روغن درخت‌ چای

روغن درخت چای درمان‌کننده حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌ هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به‌دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این درمان خانگی، همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید، آنها را بهبود می‌دهد.

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش صورت

مرحله اول: گلوله پنبه‌ای را در روغن درخت چای غوطه‌ور کنید و بر موضع جوش بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

مرحله دوم: راه دیگر مخلوط کردن چند قطره از این روغن در یک قاشق ژل آلوئه ورا است. مخلوط به‌دست‌آمده را روی جوش‌ها و سایر نقاط مشکل‌دار پوست‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

درمان سریع جوش با سیر در خانه

درمان فوری جوش با سیر

یک حبه سیر را برش بزنید و آن را مستقیم روی جوش قرار دهید. توجه داشته باشید که حتماً پس از گذشت چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید، درغیراین‌صورت با سوزش و خارش پوستتان مواجه می‌شوید. اگر حس می‌کنید که گذاشتن سیر به‌طور مستقیم روی پوست برایتان ناخوشایند است، آن را خرد کرده و با کمی آب یا گلاب مخلوط کنید و روی جوش بگذارید. پس از چند دقیقه با آب بشویید و به‌آرامی خشک کنید.

مرحله اول: برای درمان جوش با حبه‌های سیر ابتدا ۳ تا ۴ حبه سیر را پوره کرده و آن را مستقیما روی پوست قرار دهید.

مرحله دوم: چند دقیقه صبر کنید،سپس صورت‌تان را با آب بشویید.

مرحله آخر: در نهایت پوست را به آرامی خشک کنید.

توجه داشته باشید که اگر در حین درمان متوجه شدید که پوست‌تان زیاد می‌سوزد، درمان را متوقف کنید.

همچنین بخوانید: نحو تهیه ماسک ضد لک صورت

استفاده از لیمو برای درمان فوری جوش

استفاده از لیمو برای از بین بردن جوش

لیمو، سفید کننده ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می کند. لیمو سلول های مرده ی پوست را از بین می برد، رشد سلول های جدید را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

روش استفاده از لیمو

مرحله اول: با نوک انگشتان خود یا با پنبه، آب لیموی تازه را به طور مستقیم روی جای جوش ها بمالید. حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس، صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

مرحله دوم: مقادیر مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با پنبه روی جای جوش ها بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس، آن را با آب بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید. هر روز یک بار از این روش استفاده کنید.

مرحله سوم: یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. آن را قبل از خواب، روی جای جوش ها بزنید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید.

کلام آخر:

درمان‌های خانگی، محصولات بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک و حتی درمان‌های تحت نظر متخصص پوست، برای محو سریع‌تر این لکه‌های سیاه وجود دارند. در صورت هر گونه نگرانی در رابطه با لکه‌های سیاه ناشی از آکنه بهتر است پیش از هر اقدامی به پزشک مراجعه کنید. به غیر از مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، مورد دیگری به عنوان درمان خانگی جوش صورت و یا جلوگیری از آن می‌شناسید تجربیات‌ تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.