تا 70% تخفیف + خرید اقساطی

نحوه تهیه ماسک ضد لک صورت

نحو تهیه ماسک ضد لک صورت
شیگلم

زیبایی و شادابی پوست نقش موثری در افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. در صورتی که شما از جمله افرادی هستید که به دلیل لکه های صورت از رفتن به مهمانی و اجتماع خود داری می کنید، یا اگر مدت زمان زیادی است که نگران لکه های صورتتان هستید، باید راهی پیدا کنید که پوستی شفاف و تمیز داشته باشید. ما در این مطلب می خواهیم نحو تهیه چند ماسک ضد لک صورت را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه انوع ماسک ضد لک

ماسک لیمو و عسل

وقتی لیمو دارید فورا از آن لیمو نات تهیه نکنید و در عوض آب آن را بگیرید و برای تهیه ماسک های صورت استفاده کنید. لیمو ها سرشار از ویتامین c هستند، این ویتامین می تواند برای بسیاری از مشکلات پوستی مثل: تجمع رنگدانه ها در بافت ها و نشانه های پیری مناسب باشد.

ماسک ضد لک لیمو و عسل

مواد لازم: نصف لیمو، یک قاشق سوپ‌خوری عسل

طرز تهیه ماسک

آبِ لیمو را بگیرید و عسل را به آن اضافه و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی تمام صورت‌تان قرار دهید.

صورت‌تان را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید.

با یک حوله به آرامی صورت‌تان را خشک کنید. سپس از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

طریقه استفاده

ابتدا آب لیمو را گرفته و درون کسه با آب ترکیب کنید و سپس عسل را به اضافه کنید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

فایده این ماسک

وقتی به صورت موضعی از این ماسک استفاده می‌کنید، اسید سیتریک موجود در لیمو که خواص سفیدکنندگی دارد، با روشن کردن لکه‌های تیره پوست، به درمان لکه های صورت کمک می‌کند. لیمو همچنین به باز کردن منافذ پوست و کوچک کردن آن‌ها کمک می کند. عسلی که در ساخت این ماسک از آن استفاده می‌شود، به عنوان مرطوب کننده و در عین حال، نرم‌کننده به شمار می‌آید و به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کند.

همچنین بخوانید: آشنایی با انواع مختلف ماسک صورت و کاربرد آن ها

ماسک شیر و عسل

عسل خاصیت‌هایی دارد که می‌تواند پوست‌های خشک و پوست پوست شده را ترمیم کند. عسل یک نرم کننده و ضد لک است که پوست را مرطوب می‌کند. شیر و عسل حاوی بسیاری از خاصیت‌های آنتی باکتریال هستند که پوست را عمیقا تمیز می‌کند. عسل ماده‌ای است که رطوبت را نگه می‌دارد و با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند. هر دو خاصیت جذب کننده رطوبت و نرم کنندگی عسل، در حین اینکه سطح مرطوب پوست را حفظ می‌کند، پوست را از رادیکال‌های آزاد رها می‌کند.

ماسک شیر و عسل

مواد لازم:

نصف فنجان شیر بدون اسانس و بدون شکر

نصف فنجان عسل

طریقه استفاده:

شیر و عسل را تند تند به مدت دو دقیقه هم بزنید.

با استفاده از نوک انگشتانتان، حداقل به مدت دو دقیقه ماسک را روی صورت خود بگذارید.

ماسک بابد به مدت ده دقیقه روی صورت بماند.

با آب ولرم پاک کننده را بشویید.