خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

روش صحیح پنکیک زدن

روش صحیح پنکیک زدن
لوازم شخصی برقی

در این مقاله می خواهیم روش صحیح پنکیک زدن را به شما آموزش بدهیم. پنکیک جزو لوازم آرایشی پر کاربرد محسوب می شود که جایگزین خوبی برای کرم پودر است. همچنین استفاده از پنکیک کمک می کند در طول روز پوست شما کمتر برق بزند و ظاهری مات و طبیعی داشته باشید. خانم های دارای پوست چرب می توانند برای آرایش پوست خود به صورت روزانه از کرم پودر فشرده یا همان پنکیک استفاده کنند، زیرا پنکیک براق بودن پوست را گرفته و بسیار مقاوم بوده و باعث ریزش نمی شود و پوشش دهی زیادی را بر روی پوست صورت ایجاد کرده و زیبایی خاصی به چهره می دهد.

لوازم آرایشی که باید در هنگام زدن پنکیک داشت باشیم

  • کرم پودر
  • مرطوب کننده
  • پرایمر
  • براش

مراحل صحیح پنکیک زدن

همانگونه که می دانید، پنکک آرایشی نوعی از آرایش به حساب می آید، که پایه آن، سنگین، ضخیم، و دارای موم و روغن بوده است و با استفاده از آن، می توان پوشش دهی بسیاری را بر روی پوست صورت به وجود آورد. بیشتر از این نوع کرم های فشرده در سالن های تئاتر و سینما برای بازیگران و مدل ها، استفاده می شود.

هدف اصلی استفاده از پنکیک بر روی پوست، مخفی کردن عیبها و نقص های روی صورت است که به موقع استفاده از کرم پودر فشرده، همه قسمت ها و ناصافی ها را یکدست کرده و زیبایی ویژه ای به چهره می دهد. و خانم هایی که زیاد از استخر استفاده می کنند یا زیاد عرق می کنند نیز به آسانی می توانند از کرم پودر فشرده یا همان پنکک استفاده کنند، این پنکیک های ارایشی خاصیت ضدآب داشته و در آب هم مقاوم هستند.

1- پاک سازی و مرطوب کردن پوست

در مرحله اول روش صحیح پنکیک زدن صورت خود را ابتدا کاملا تمیز و مرطوب و با شوینده مناسب پوست کنید. سپس از پرایمر صورت استفاده کنید تا ماندگاری آرایش را بالا برده و همچنین یک پایه یک دست برای آرایش شما فراهم کند.

پاکسازی پوست

2- استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان

حالا لازم است از مرطوب کننده یا آبرسان پوست استفاده کنید تا خشکی بعد از شستشوی صورت را از بین ببرد.

مرطوب کردن پوست

3- زدن پرایمر

بعد از زدن مرطوب کننده، چند دقیقه صبر کنید سپس از پرایمر صورت استفاده کنید تا ماندگاری آرایش را بالا برده پرایمر منافذ باز شما را پر کرده و پوستتان را یکدست می‌کند. به این ترتیب مواد آرایشی کامل روی پوست شما می‌نشیند و آرایش جذاب‌تری خواهید داشت.زدن پرایمر قبل از پنکیک یکی از مهم ترین روش های صحیح پنکیک زدن است.

زدن پرایمر

4- زدن کرم پودر

یکی دیگر از روش های صحیح پنکیک زدن بعد از پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد. کرم پودر مناسب رنگ پوستتان را انتخاب کنید و آن را با دست، اسفنج یا براش مخصوص به خوبی روی پوست محو کنید.در نقاطی از صورت که نیاز به پوشاندن دارد، مثل زیر چشم ها، اطراف دهان و یا هر قسمتی از پوست صورت که نیاز دارید رنگ آن یک دست شود، مقداری کانسیلر بزنید. سپس مقداری کرم پودر را به صورت با ضربات ملایم روی تمام صورت زده و به خوبی ترکیب کنید. حتما کرم پودر را روی گردن و تمام نقاط مشخص پخش کنید، در غیر این صورت ممکن است رنگ صورت با دیگر قسمت های پوست، متفاوت به نظر برسد.

همچنین بخوانید: بالم لب چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

مهم است بدانید که استفاده از پنکیک، بعد از کانسیلر و کرم پودر است و یا در صورتی که قصد استفاده از کرم پودر ندارید، فورا بعد از استفاده از پرایمر باید از پنکیک استفاده کنید.

زدن کرم پودر

5- پنکیک زدن

زدن پنکیک را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و سپس آن را با اسفنج به تمام سطح پوست بزنید. در حین استفاده از اسفنج، حتما قبل از زدن به روی صورت، کمی آن را بتکانید تا پودر اضافی روی پوست منتقل نکند و سپس به صورت ضربه ای روی پوست زده و به خوبی ترکیب کنید. با این تکنیک علاوه بر پوشانندگی پوست، از ماسیدگی روی صورت جلوگیری شده و جلوه ای یک دست خواهد داشت.

شما می توانید با قلموهای بسیار پرپشت پودر نیز، پنکیک را به صورت بزنید. پس از آغشته کردن قلموبه پودر پنکیک، آن را بتکانید و سپس از مرکز صورت شروع به زدن پنکیک کنید. در حین زدن پنکیک حرکت دست شما ضربه ای باشد و سپس حرکت خود را به شکل جارویی تغییر دهید تا به طور یکدست روی تمام پوست صورت و گردن پخش شود.با روش صحیح پنیک زدن شما میکاپ زیباتری بر روی صورت خود دارید.

پنکیک زدن

کلام آخر:

در این مقاله سعی کردیم آموزش پنکک زدن را بطور کامل برای شما شرح دهیم. اگر بطور خلاصه بخواهیم مراحل پنکک زدن را برایتان توضیح دهیم، باید بگوییم که لازم است ابتدا با مرطوب کننده پوست را آبرسانی کنید، بعد از چند لحظه پرایمر بزنید، پس از آن به سراغ کرم پودر و کانسیلر رفته و در نهایت با پنکک همه موادی که استفاده کردید را در جای خود ثابت کنید.