خرید اقساطی بدون ضامن، چک و سفته

راهنمای خرید بی بی کرم و سی سی کرم

راهنمای خرید بی بی کرم و سی سی کرم
لوازم شخصی برقی

بسیاری از ما برای داشتن پوستی بی نقص و یکدست از کرم های آرایشی مانند کرمپودرها و مرطوب کننده های رنگی و … استفاده می کنیم. این محصولات صرفاً برای پوشاندن لک و قرمزی و عیوب پوستی به کار رفته و رنگ پوست شما را یکنواخت می کنند اما کارایی دیگری ندارند.

در این میان محصولات چند منظوره ای به نام BB کرم و CC کرم ها وارد بازار شده اند. این کرم های رنگی کاربردهای متعددی داشته و در کنار پوشش دهی ناهمواری های رنگ پوست، سبب مراقبت از آن نیز می شوند. از این رو شما را از استفاده از چندین محصول مجزا بی نیاز ساخته و موجب صرفه جویی در زمان، هزینه و حتی فضای روی میز آرایشتان می شوند. بنابراین اگر شما برای آرایش رومزه تان عجله دارید و مایل هستید که با یک تیر چند نشان بزنید، استفاده از بی بی کرم ها و سی سی کرم ها برای شما انتخابی ایده آل است. 

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در میزان پوشش‌دهی، بافت و جلوه نهایی آن‌هاست. علاوه بر این بی بی کرم‌ها خاصیت آبرسانی دارند، در حالیکه سی سی کرم‌ها قادرند رنگ پوستتان را اصلاح کنند. در واقع سی سی کرم، نسخه بهبود یافته بی بی کرم با پوشش بیشتر است.

اگر از مصرف کنندگان لوازم آرایشی باشید، حتما نام بی بی کرم و CC کرم به گوشتان خورده است؛ محصولات آرایشی چندکاره ای که از ترکیب چند کرم آرایشی و یا چند محصول مراقبت از پوست تشکیل شده اند. با خرید یک BB کرم یا سی سی کرم می توانید نیازهای مختلف پوستتان را پاسخ دهید. به عبارتی با استفاده از این کرم ها دیگر نیازی به مصرف همزمان مرطوب کننده، ضد آفتاب، کرم پودر و … ندارید.

این محصولات ضمن بی نیاز ساختن شما جهت استفاده از چند محصول مجزا، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شوند. اما علیرغم کاربردهای مشابه، این کرم ها در فرمولاسیون، بافت، خواص و جلوه روی پوست تفاوت هایی با هم دارند. شناخت تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم به شما کمک می کند تا بهترین محصول را برای زیبایی و مراقبت از پوست خود انتخاب کنید.

بی بی کرم چیست؟

BB کرم ها (Beauty balms) ترکیبی از کرم مرطوب کننده، کرم پودر، کانسیلر، ضدآفتاب و پرایمر در یک محصول هستند. این کرم های سبک کمی بیش از مرطوب کننده های معمولی پوست را پوشش می دهند. در حفظ رطوبت و کنترل درخشندگی پوست اهمیت دارند. 

پوشش بی بی کرم‌ها کم تا متوسط است و با پنهان کردن حدودی لکه‌ها، به شما برای داشتن آرایشی طبیعی و درخشان کمک می‌کنند. علاوه بر آن، این محصولات حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و برای جلوگیری از پیری پوست، قرمزی و آکنه نیز عملکرد قابل قبولی دارند.

اگر به دنبال یک کرم با کاور متعادل هستید، به شما استفاده از بی بی کرم‌ها را پیشنهاد می‌کنیم؛ چرا که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در عین سادگی به سلامت پوست خود نیز اهمیت بدهید و زیرسازی مناسبی برای آرایشتان انجام دهید.

خرید بی بی کرم

در کل می‌توان گفت بی بی کرم‌ها همان مرطوب کننده رنگی هستند که کمی پوشش‌دهی دارند و در عین حال با محتویات ترکیبی خود از پوست شما نیز مراقبت خواهند کرد. این محصولات با هدف آبرسانی، روشن کنندگی، مات سازی و … ساخته شده‌اند تا کاور نسبی برای پوستتان فراهم کنند.

سی سی کرم چیست؟

CC مخفف عبارت Color Correcting و به معنی اصلاح کننده رنگ پوست است. همانطور که از نام این محصولات پیداست، سی سی کرم‌ها در پوشش لکه‌ها و اصلاح تیرگی پوست به شما کمک می‌کنند. سی سی کرم، پوشش‌دهی بیشتری نسبت به بی بی کرم دارد.

خرید سی سی کرم

فرق بی بی کرم با سی سی کرم برای انواع پوست

یک فرق بی بی کرم با سی سی کرم ، در میزان رطوبت رسانی آن‌هاست. بی بی کرم‌ها به دلیل رطوبت رسانی بالایی که دارند، برای پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند و دهیدراتگی پوست را از بین خواهند برد.

در حالی که سی سی کرم‎‌‌ها بر پایه چربی ساخته شده‌اند و بیشتر از آنکه از پوست مراقبت کنند، برای کاور آن موثرند.

فرق سی سی کرم و بی بی کرم در بافت محصول

سی سی کرم‌ها نسبت به بی بی کرم، بافت سنگین‌تری دارند و در نتیجه ماندگاری آن‌ها نیز بیشتر است. در حالی که بافت سبک بی بی کرم، باعث ایجاد سنگینی روی پوستتان نمی‌شود؛ اما ممکن است مجبور شوید در مدت زمان کوتاه‌تری آن را تجدید کنید.

فرق بین سی سی کرم و بی بی کرم در طرز استفاده

هر دوی این محصولات بافت مایع دارند و برای استفاده از آن‌ها می‌توانید از انگشتان یا بلندر آرایشی کمک بگیرید. از آنجایی که بی بی کرم خاصیت رطوبت رسانی دارد، نیازی نیست قبل از آن کرم مرطوب کننده بزنید؛ در حالی که قبل از مصرف سی سی کرم، استفاده از مرطوب کننده الزامی است.

فرق بین بی بی کرم و سی سی کرم در پوشش دهی

مهم ترین تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در میزان پوشش دهی این محصولات است. BB کرم ها محصولاتی با قدرت پوشانندگی متوسط هستند. جلوه ای طبیعی در پوست ایجاد می کنند و برای یک آرایش ملایم و سبک روزانه گزینه مناسبی تعریف می شوند.  CC کرم ها نسخه بهبود یافته BB کرم ها هستند. این محصولات قدرت پوشانندگی بالاتری دارند و نواقص پوستی را بهتر پوشش می دهند. برای پوشش جای جوش، قرمزی، لک های قهوه ای پوست، سیاهی و کدری دور چشم این کرم ها گزینه ایده آل تری هستند.

ترکیبات سی سی کرم

ترکیبات CC کرم ها شامل:

  • چای سبز، سویا و شی باتر (تسکین دهنده پوست)
  • ترکیبات جوانساز و ضد پیری

ترکیبات بی بی کرم

مهم ترین ترکیبات BB کرم ها عبارت است از:

  • پپتید و کلاژن هیدرولیز شده (پیشگیری از چین و چروک و سفت شدن پوست)
  • ریشه شیرین بیان و نیاسینامید (شفاف شدن پوست)
  • هیالورونیک اسید، پانتنول و سرامیدها (ترکیبات آبرسان و حفظ رطوبت پوست)
  • ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها (جوانسازی پوست)
  • زینک اکسید، تیتانیوم دی اکسید و ترکیبات SPF (محافظت پوست در برابر اشعه های مضر)

معروف ترین برند های بی بی کرم کدامند؟

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا به سوالات و ابهامات شما در ارتباط با بی بی کرم و سی سی کرم که شامل تفاوت ها آن هست پرداختیم ، همچنین تفاوت های آنها از چند منظر پوشش و … در کنار معرفی برترین برند های معروف بازار که شما میتوانید به راحتی در سایت ما نسبت به تهیه مناسب ترین نوع مد نظر خود اقدام به خرید و تهیه آن نمایید.